Monit24.pl prowadzi statystyki dostępności serwisów transakcyjnych banków działających w Polsce. Monitorujemy dostępność i szybkość działania serwisów bankowości elektronicznej 16 najważniejszych banków na naszym rynku. Dane zbierane są z 3 lokalizacji w Polsce, z różnych łącz internetowych i zawierają informacje dotyczące możliwości zalogowanie się i skorzystania z serwisu transakcyjnego danego banku.



W październiki 2014 żaden z badanych serwisów nie osiągnął 100% dostępności. Najsłabiej działający serwis e-bankowości był niedostępny w tym miesiącu łącznie przez ponad 2 dni i 4 godziny. Statystycznie średnia niedostępności wynosiła ponad 10 godzin, 62,5% banków uzyskało lepszy rezultat od średniej, 37,5% gorszy. W niemal 90% przypadków kwestie niedostępności były związane z przerwami technicznymi, jednak zdarzały się też problemy z działaniem samych e-aplikacji oraz z przeciążeniem systemów.

Średnia dostępność usług wyniosła nieco ponad 98% w skali miesiąca, co jest bardzo słabym rezultatem.Pocieszać nieco może fakt, że w godzinach szczytu (7:00 do 23:00) dostępność była o 1% wyższa od całej średniej i wyniosła 99% co statystycznie daje średni czas przestoju na poziomie 7 i pół godziny w skali miesiąca per serwis.

3 najlepsze w tym miesiącu e-serwisy oscylowały w dostępności pomiędzy 99,5% a 99,7%, co daje średnio czas przestoju ok. półtorej godziny w miesiącu.