Poznaj Monit

Wykrywanie, diagnozowanie i powiadamianie

To klient decyduje czy chce otrzymać powiadomienie natychmiast po wystąpieniu awarii, czy dopiero gdy awaria trwa dłużej niż określony czas. Przesyłamy informacje przez wybrany kanał komunikacji: SMS, e-mail, Gadu-Gadu, Jabber lub webservice. Można zdefiniować dowolną ilość adresów i numerów do powiadomień oraz wybrać dowolny z kanałów informacyjnych. Dodatkowo funkcja trybu cichego pozwala na przerwę w wysyłaniu powiadomień w określonych porach doby.
Monit24.pl udostępnia rozbudowane informacje diagnostyczne dotyczące wykrytego problemu, między innymi są to:

  • Komunikat o typie błędu i jego numerze
  • Lokalizacje z których wystąpił problem
  • Informacje jak długo trwała awaria i kiedy się rozpoczęła
  • Udostępnienie kodu HTML strony która nie działa prawidłowo
  • Udostępnienie nagłówków odpowiedzi serwerów podczas awarii
  • Informacje o zalecanym postępowaniu i potencjalnych przyczynach awarii z Bazy Wiedzy

Dzięki temu, że nasi klienci mają wgląd w nagłówki i kod HTML strony z momentu wystąpienia awarii, nie muszą prosić swoich użytkowników o dodatkowe informacje co pojawiło się w przeglądarce. Nagłówki odpowiedzi serwerów pomagają w diagnozie który z serwerów dostarczał nieprawidłowy content, co jest szczególnie przydatne w złożonych systemach webowych z wieloma serwerami aplikacji i loadbalancerami.

Raportowanie Service Level

Raporty okresowe przesyłane na e-mail lub dostępne w panelu on-line dają podstawę do weryfikacji umów Service Level Agreement, dostarczając rzetelnej informacji na temat dostępności poszczególnych monitorowanych witryn i średniego, całościowego Service Level jak i z podziałem na stacje monitorujące. Dodatkowo raporty umożliwiają wgląd jakie błędy najczęściej występują w danym przedziale czasu i w których godzinach doby.

Informacje o bledach

Wykresy szybkości działania serwisów ukazują dokładnie z podziałem na lokalizacje jak szybko działają badane serwisy.

Wykres czasu odpowiedzi serwera w milisekundach Zbliżenie, podział na stacje monitorujące

Analiza zawartości strony

Wykresy wodospadowe dla plików HAR zapisywanych w trakcie monitorowania umożliwiają dokładną analizę czasów ładowania się strony i poszczególnych jej elementów. Podział na wszystkie fazy pobierania (odpytanie DNS, połączenie, wysyłanie, oczekiwanie i odbieranie) daje obraz gdzie znajduje się wąskie gardło i która faza requestu http była w danym momencie problematyczna. Dane te dostępne są od momentu rozpoczęcia monitorowania, a więc można analizować również historyczne zdarzenia.

HAR - analiza pobieranej zawartości
Zobacz też

Umowy SLA z klientami gwarantujące dostępność na poziomie 99,99% wymagają natychmiastowej reakcji na ewentualne zdarzenia. Monit24.pl natychmiast przesyła informację o awarii wraz z danymi diagnostycznymi, pozwalając na szybsze usunięcie problemu.

logo

Konrad Grzybowski

Architekt rozwiązań wysokiej dostępności K2 Internet S.A.

Ciągle doskonalimy usługi świadczone naszym klientom, ważnym narzędziem w tym procesie jest system zewnętrznego sprawdzania dostępności naszych serwerów Monit24.pl.

logo

Grzegorz Piszczek

Członek zarządu, dyrektor IT, Netart S.K.A.

Utrzymanie i zagwarantowanie wysokiej dostępności portalu internetowego wymaga zastosowania dokładnego monitoringu wewnętrznej infrastruktury IT, jak i zewnętrznego monitorowania serwisów z wielu lokalizacji i łącz internetowych. Dzięki usłudze Monit24.pl Dział Administratorów Onet.pl zyskał narzędzie rzetelnego monitorowania serwisów z zewnątrz.

logo

Paweł Czarny

Kierownik Działu IT Onet.pl

Zapewnienie najwyższego poziomu świadczonych usług wymaga ciągłego monitorowania dostępności i szybkości działania naszych systemów bankowości elektronicznej. Dzięki usłudze monitoringu, przygotowanemu wspólnie z Monit24.pl, mamy pewność, że jakość działania i dostępność serwisów BZWBK24 jest zawsze na najwyższym poziomie.

Tomasz Wasielewski

Kierownik Zespołu BZWBK24 Pion Wspierania Biznesu / Obszar Rozwoju Systemów

Nasza firma korzysta z Monit24.pl od 2009 roku w zakresie monitorowania serwerów i aplikacji webowych udostępnianych swoim klientom, co umożliwia nam kontrolę nad infrastrukturą IT oraz ciągłe sprawdzanie poprawności działania naszych aplikacji udostępnianych w formie SaaS.

logo

Krzysztof Mierkiewicz

Administrator IT

Gdy chodzi o wizerunek firmy, nie może być kompromisów. Dzięki Monit24.pl mam pewność, że nawet jeśli nasza strona ulegnie awarii, będziemy o tym wiedzieć natychmiast i usuniemy problem zanim zorientują się nasi klienci i inwestorzy.

logo

Jakub Mazurkiewicz

Specjalista ds. marketingu Apator S.A.

Korzystamy z systemu Monit24.pl od 3 edycji Konkursu Złota Strona Emitenta. Stowarzyszenie wykorzystuje system w celu pomiaru dostępności i szybkości działania serwisów wszystkich spółek giełdowych - jednego z kryterium Konkursu, przewidzianym w I etapie oceny. Rozwiązanie wybrane zostało ze względu na rzetelność raportów i profesjonalizm specjalistów.

logo

Mirosław Kachniewski

Prezes Zarządu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych

1 2 3 4 5 6 7

Poznaj Monit

Jesteśmy firmą polską , od 14 lat zajmującą się badaniem i analizą poprawności i szybkości działania e-usług, systemów informatycznych on-line, aplikacji mobilnych i systemów transakcyjnych. 

Regulamin usługi Monit24.pl

Blog

Ministerstwo Spraw Zagranicznych nowym klientem Monit24
13 lutego 2023
Jest nam niezmiernie miło poinformować, że Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP dołączyło do grona znamienitych klientów Monit24.Dziękujemy za zaufanie.

Nasi klienci

Obecnie monitorujemy kilkanaście tysięcy serwisów internetowych, w tym:

  • Banki i instytucje finansowe
  • Sklepy internetowe
  • Firmy hostingowe
  • Media
  • Agencje rządowe
  • Spółki akcyjne GPW

Wsparcie

Nasi partnerzy technologiczni:
  K2 Internet S.A.
  Oktawave.com

Copyright © 2006-2023 Monit24.pl Sp. z o.o.