Regulamin Usługi Monit24.pl
-
§ I. Postanowienia ogólne
-
1. Definicje
-
a) Usługodawca - Monit24.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z
siedzibą
pod adresem Plac Wolnica 13/10, 31-060 Kraków, zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądownictwa
pod numerem KRS 0000354678.
-
b) Użytkownik - osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie
posiadająca osobowości prawnej, utworzona i działająca zgodnie z przepisami prawa, która
podpisała
Umowę o świadczenie usług Monit24.pl.
-
c) Użytkownik Testowy - osoba fizyczna, prawna lub jednostka
organizacyjna nie
posiadająca osobowości prawnej, utworzona i działająca zgodnie z przepisami prawa, która
nie będąc
Użytkownikiem, aktywowała Testową Usługę Monit24.pl na okres próbny.
-
d) Klient – określenie dotyczące zarówno Użytkownika jak i Użytkownika
Testowego
-
e) Okres próbny – okres w którym Usługodawca udostępnia Użytkownikowi
Testowemu
Usługę Monit24.pl w ograniczonym zakresie. Długość Okresu Testowego zapisana jest w
aktualnej Ofercie Monit24.pl.
-
f) Oferta Monit24.pl – dostępna na stronie http://www.monit24.pl lub
przygotowywana indywidualnie oferta zawierająca ceny i parametry oferowanych usług.
-
g) Adres internetowy – zasób dostępny w sieci IP pod określonym adresem
URL
(np. smtp://mail.monit24.pl, https://monit24.pl, ping://217.17.42.81).
-
h) Usługa Monit24.pl – usługa monitorowania działania i dostępności
zasobów pod
wskazanym Adresem internetowym, świadczona drogą elektroniczną (sieć Internet) za
pomocą Systemu Monit24.pl.
-
i) System Monit24.pl - technologia Usługodawcy, za pomocą której
świadczy on
Usługę Monit24.pl, na którą składa się oprogramowanie oraz infrastruktura informatyczna
należąca
do Usługodawcy.
-
j) Testowa Usługa Monit24.pl – wersja Usługi Monit24.pl świadczona
nieodpłatnie, w Okresie testowym posiadająca ograniczoną funkcjonalność.
-
k) Rejestracja – dobrowolne ujawnienie Usługodawcy danych i informacji
potrzebnych w procesie zakładania konta w systemie Monit24.pl przez Klienta poprzez
Panel monAdmin
lub w innej formie, skutkujące utworzeniem konta w Systemie Monit24.pl.
-
l) Abonament – zobowiązanie Użytkownika wynikające z podpisanej Umowy o
świadczenie
usług Monit24.pl z Usługodawcą, określające wartość miesięcznej należności wyrażonej w
kwocie netto z tytułu wystawianej przez Usługodawcę Faktury VAT.
-
m) Opłata instalacyjna - jednorazowa opłata w kwocie netto pobierana
przy aktywacji Usługi
Monit24.pl.
-
n) Umowa – formularz Umowy o świadczenie usług Monit24.pl zawarty pomiędzy
Usługodawcą a Użytkownikiem, określający zakres i cenę świadczonych usług, zawierany
na czas określony ≥ 12mcy lub na czas nieokreślony.
-
o) Zamówienie – formularz Zamówienia usług Monit24.pl wysyłany przez Użytkownika do
Usługodawcy określający zakres i cenę świadczonych usług niezależnie od okresu na jaki
została zakupiona usługa Monit24.pl przez Użytkownika.
-
p) Scenariusz monitoringu (scenariusz) – model reprezentujący sposób
sprawdzenia
działania danej usługi internetowej. Składa się z kroków, które odzwierciedlają
poszczególne etapy sprawdzania (procesu monitorowania). Scenariusz powinien zawierać
warunki określające czy dany adres internetowy działa poprawnie. Przykładem prostego
scenariusza może być:
- • Krok 1. Wejście na stronę główną
- • Krok 2. Wyszukanie produktu: telewizor
- • Krok 3. Dodanie znalezionego produktu do koszyka
-
q) Panel monAdmin – e-aplikacja dostępna drogą elektroniczną (sieć
Internet) pod adresem:
https://admin.monit24.pl, służąca do konfigurowania i zarządzania Usługą Monit24.pl.
-
r) Częstotliwość monitorowania – wartość odstępów czasu pomiędzy kolejnymi
sprawdzeniami monitorowanych zasobów.
-
s) Kanał powiadomień – jest to wybierany przez Klienta z listy
dostępnych w Panelu
monAdmin sposób przekazywania informacji przez Usługodawcę o zdarzeniach, np.: SMS,
e-mail, komunikator internetowy.
-
t) Stacja monitorująca – lokalizacja w sieci Internet, zarządzana przez
Usługodawcę z
zainstalowaną aplikacją monitorującą, z której Usługodawca przeprowadza monitoring.
-
u) Login oraz Hasło abonenckie – Login Klienta identyfikujący go i
wybrany podczas
Rejestracji w Panelu monAdmin ciąg znaków. Hasło dla Klienta to poufny ciąg znaków
umożliwiający jego autoryzację w Panelu monAdmin ustalany podczas Rejestracji.
-
v) Termin płatności – termin uznania zobowiązania na rachunku bankowym
Usługodawcy,
wynikający z wystawionej Użytkownikowi Faktury VAT.
-
w) Okres trwania umowy – przedział czasu, na który zawierana jest
Umowa.
-
2. Użytkownik będący Konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyn w
terminie 10 dni od daty jej zawarcia, poprzez złożenie pisemnego oświadczenia.
-
3. Wszelką korespondencję kierowaną do Użytkownika pod ostatni wskazany przez niego adres
do doręczeń uznaje się jako prawidłowo nadaną ze skutkiem prawnym.
-
4. Rozpoczęcie korzystania z Usługi Monit24.pl zarówno na okres testowy jak i w wyniku
podpisania umowy jest jednoznaczne z akceptacją postanowień Regulaminu.
-
5. Akceptując Regulamin Klient wyraża zgodę na otrzymywanie informacji handlowej dotyczącej
produktów i usług Usługodawcy. Klient może cofnąć zgodę na otrzymywanie informacji
handlowej dotyczącej produktów i usług Usługodawcy co wymaga pisemnego oświadczenia.
Informacje handlowe mogą być przesyłane na adresy i numery kontaktowe zdefiniowane w
Panelu monAdmin.
-
6. Do poprawnego korzystania z Usługi Monit24.pl niezbędne jest posiadanie komputera
podłączonego do Internetu, wyposażonego w przeglądarkę internetową (Microsoft Internet
Explorer 8.0, Opera 9, Firefox 2.0, nowszą lub równorzędną) oraz program pocztowy
(Microsoft Outlook Express 6, nowszy lub równorzędny).
-
7. Usługodawca zastrzega sobie prawo zmian Regulaminu. Zmiany te obowiązują od chwili
udostępnienia nowej wersji Regulaminu na stronie internetowej http://www.monit24.pl. W
przypadku zmiany Regulaminu Użytkownik ma prawo do wniesienia sprzeciwu w terminie 14
dni od chwili udostępnienia nowej wersji Regulaminu, na zasadach określonych w dziale
„Postępowanie reklamacyjne” niniejszego Regulaminu. W przypadku wniesienia sprzeciwu
Usługodawca ma prawo do:
-
a) potraktowania sprzeciwu jako oferty wcześniejszego rozwiązania umowy i przyjęcia jej za
zwrotem opłat proporcjonalnie do niewykorzystanych świadczeń,
-
b) utrzymania świadczenia Usługi Monit24.pl na dotychczas obowiązujących zasadach do
końca bieżącego okresu Abonamentowego usługi.
-
§ II. Sposób Realizacji Usługi
-
1. Usługa Monit24.pl umożliwia gromadzenie i przetwarzanie danych na temat dostępności,
szybkości działania i innych publicznie dostępnych informacji dotyczących monitorowanych
przez Użytkownika usług internetowych, aplikacji i serwerów.
-
2. Usługa zapewnia wysyłanie powiadomień - e-mailowych, SMS-owych oraz za pomocą
komunikatorów internetowych wskazanych przez Klienta w Panelu monAdmin w przypadku
wykrycia zdarzenia związanego z działaniem monitorowanych zasobów, zgodnie z
konfiguracją w Panelu monAdmin.
-
3. Użytkownik ma ciągły dostęp do wyników monitorowania oraz możliwości konfiguracji Usługi
poprzez Panel monAdmin.
-
4. W czasie realizacji Usługi Monit24 nie są gromadzone dane podlegające Ustawie z dnia 29
sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 1997 nr 133 poz. 883).
-
§ III. Prawa i obowiązki Klienta
-
1. Użytkownik ma prawo do bezpłatnej pomocy poprzez e-mail pod adresem bok@monit24.pl
związanej z Usługą Monit24.pl.
-
2. Klient zobowiązany jest do podania prawdziwych danych w trakcie Rejestracji oraz aktualizacji
tych danych w Panelu monAdmin lub e-mailowo pod adresem bok@monit24.pl.
-
3. Klient publikując dane uzyskane dzięki Usłudze Monit24.pl ma obowiązek zamieścić informacje
o źródle ich pochodzenia.
-
4. Użytkownik zobowiązany jest do terminowego regulowania opłat wynikających z Umowy.
-
5. Użytkownik zobowiązany jest do informowania Usługodawcy o wszelkich zmianach mających
wpływ na realizację Umowy.
-
6. W razie wprowadzania przez Użytkownika zmian w strukturze, w nawigacji, w kodzie lub w
kluczowej treści serwisu, mogących mieć wpływ na kompatybilność Scenariusza monitoringu z
serwisem, Użytkownik poinformuje z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem Usługodawcę o
planowanych zmianach i udostępni Usługodawcy nową wersję serwisu do testów. W
przeciwnym wypadku Usługodawca nie odpowiada za nieprawidłowe działanie monitoringu,
spowodowane zmianami wprowadzonymi w monitorowanym serwisie internetowym
Użytkownika.
-
7. Klient zobowiązuje się do korzystania z Usług Monit24.pl w sposób nienaruszający praw osób
trzecich, dobrych obyczajów ani przepisów prawa oraz ponosi odpowiedzialność za sposób
korzystania z usług przez podmioty trzecie, którym Klient udostępnił jego login i hasło.
-
§ IV. Prawa i obowiązki Usługodawcy
-
1. Usługodawca zobowiązuje się do uruchomienia i świadczenia Usługi Monit24.pl zgodnie z
zawartą umową.
-
2. Usługodawca zobowiązany jest do świadczenia Usługi Monit24.pl w pełnym zakresie z
należytą starannością. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nienależycie lub błędnie
skonfigurowane Usługi Monit24 przez Klienta.
-
3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do robienia możliwie krótkich przerw technicznych w
funkcjonowaniu Usługi Monit24.pl związanych z obsługą, konserwacją systemu i wdrażaniem
nowych funkcjonalności. Usługodawca poinformuje Użytkownika pocztą elektroniczną na
wskazany przez Użytkownika adres e-mail w Panelu monAdmin, jeśli planowana przerwa
techniczna trwać będzie dłużej niż 15 minut.
-
4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe m. in. w wyniku:
-
a) braku ciągłości świadczenia usług spowodowanym działaniem lub zaniechaniem
podmiotów trzecich (w tym: dostawców łącz, dostawców energii elektrycznej,
usługodawców hostingowych i innych kontrahentów Usługodawcy),
-
b) klęsk żywiołowych,
-
c) nieprawidłowego wykorzystania udostępnionej usługi,
-
d) wykorzystania udostępnionych Klientowi informacji autoryzujących dostęp do Usługi
Monit24 przez Podmioty trzecie,
-
e) naruszenia postanowień Umowy przez Użytkownika.
-
5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne utracone korzyści Klienta wynikłe w
ramach korzystania z Usługi.
-
6. W przypadku uzyskania przez Usługodawcę informacji o korzystaniu przez Klienta z Usług
Monit24.pl niezgodnie z Regulaminem lub z przepisami prawa, Usługodawca ma prawo
natychmiast zablokować Klientowi dostęp do Usługi Monit24.pl oraz przetwarzać dane
osobowe Klienta w celu ustalenia jego odpowiedzialności, a także przekazać te dane
odpowiednim organom władzy publicznej.
-
7. Odpowiedzialność Usługodawcy jest w każdym przypadku ograniczona do wartości 1 opłaty
Abonamentowej wniesionej przez Użytkownika.
-
8. Usługodawca ma prawo niezwłocznie zaprzestać świadczenia usług Klientowi lub rozwiązać
umowę z Użytkownikiem, bez prawa zwrotu niewykorzystanej kwoty opłaty Abonamentowej,
jeżeli:
-
a) Użytkownik złamie postanowienia umowy,
-
b) Klient będzie korzystał z Usługi Monit24.pl niezgodnie z jej przeznaczeniem i
określonymi parametrami,
-
c) Klient będzie działał na szkodę innych Klientów Usługodawcy lub użytkowników sieci
Internet.
-
§ V. Zamawianie i świadczenie Usług
-
1. Usługę Monit24.pl można zamówić poprzez Biuro Obsługi Klienta (telefonicznie lub e-mailowo)
lub poprzez stronę internetową http://www.monit24.pl za pomocą:
-
a) formularza Zamówienia dla usług Monit24.pl realizowanych niezależnie od czasu na
jaki zostały zakupione przez Użytkownika
-
b) formularza Umowy dla usług Monit24.pl realizowanych na czas określony ≥ 12mcy lub
czas nieokreślony
-
2. Zawarcie umowy na Usługi Monit24.pl możliwe jest drogą elektroniczną za pomocą formularza
umowy w Panelu monAdmin lub drogą tradycyjną w formie papierowej.
-
3. W przypadku podpisywania umowy w formie papierowej, Użytkownik ma obowiązek
dostarczyć podpisaną umowę o świadczenie Usług Monit24.pl i Regulamin nie później jednak
niż w dniu rozpoczęcia świadczenia Usługi Monit24.pl Usługodawca po otrzymaniu i
podpisaniu umowy odsyła ją listem poleconym do Użytkownika na wskazany przez niego
adres.
-
4. Użytkownik Testowy z chwilą zawarcia umowy na Usługę Monit24.pl staje się Użytkownikiem.
-
5. Umowa może być zawarta na czas określony lub nieokreślony.
-
6. Umowa na czas określony po upływie okresu trwania jest automatycznie przedłużana na czas
nieokreślony, chyba że Użytkownik pisemnie zadeklaruje inaczej co najmniej na 30 dni przed
upływem okresu trwania umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
-
7. W trakcie trwania umowy na czas określony Użytkownik ma prawo do zmiany parametrów
świadczonej Usługi Monit24.pl z tym zastrzeżeniem, że wybór ten nie może dotyczyć niższej
opłaty abonamentowej.
-
8. Termin wypowiedzenia umowy na czas nieokreślony wynosi 1 miesiąc. Wypowiedzenie umowy
wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
-
9. Użytkownik może rozwiązać umowę na czas określony przed upływem wskazanego w niej
terminu, co powoduje naliczenie opłaty dodatkowej w wysokości 1/30 miesięcznego
abonamentu pomnożonego przez ilość dni pozostałych od momentu złożenia wypowiedzenia
do końca terminu umowy.
-
10. Aktywowanie Usługi Monit24.pl na okres próbny możliwe jest za pomocą rejestracji w Panelu
monAdmin lub poprzez kontakt z biurem obsługi klienta. Usługa Monit24.pl jest aktywowana
na testowy okres próbny maksymalnie do 31 dni od daty aktywowania usługi. W ramach
okresu próbnego Usługodawca oferuje usługę o podstawowych parametrach zgodnych z
aktualną ofertą na stronie http://www.monit24.pl.
-
11. W każdej chwili trwania okresu próbnego Usługodawca może zablokować bądź usunąć konto
testowe, bez podania przyczyny.
-
12. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie od Usługodawcy korespondencji związanej ze
świadczoną Usługą, w szczególności raportów okresowych, powiadomień, informacji
technicznych i handlowych dotyczących Usługi.
-
§ VI. Postępowanie reklamacyjne
-
1. Użytkownik ma prawo do reklamacji Usługi Monit24.pl. Reklamacja Użytkownika w związku z
niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Usług Monit24.pl winna zostać przesłana
Usługodawcy w formie pisemnej na adres korespondencyjny Usługodawcy lub adres e-mail
bok@monit24.pl i powinna określać:
-
a) dane Użytkownika umożliwiające kontakt z nim oraz identyfikacje go jako Użytkownika,
-
b) rodzaj usługi, której dotyczy reklamacja, z podaniem jej nazwy,
-
c) zarzuty Użytkownika wobec usługi, którą świadczy mu Usługodawca,
-
d) okoliczności uzasadniające reklamację Użytkownika,
-
e) ewentualnie żądany sposób usunięcia zarzucanego naruszenia.
-
2. Usługodawca obowiązany jest udzielić pisemnej odpowiedzi na reklamację Użytkownika, w
terminie 14 dni roboczych od daty jej otrzymania, wskazując, czy uznaje reklamację, oraz w
jaki sposób zamierza ją rozwiązać albo informując o braku podstaw do uznania reklamacji
Użytkownika wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska. W przypadku konieczności
wyjaśnienia dodatkowych okoliczności związanych z usługami świadczonymi na rzecz
Usługodawcy przez podmioty, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności,
Usługodawca przesyła w terminie 14 dni roboczych informację o potrzebie wyjaśnienia tych
okoliczności.
-
§ VII. Zakres obsługi serwisowej
-
1. Usługodawca zapewnia Użytkownikowi obsługę serwisową Usługi Monit24.pl za pomocą Biura
Obsługi Klienta (BOK). Użytkownicy i Użytkownicy Testowi mają możliwość:
-
a) kontaktu telefonicznego z Biurem Obsługi Klienta w dni robocze pomiędzy godzinami 9:00
– 17:00 pod numerem udostępnionym na stronie http://monit24.pl/kontakt,
-
b) kontaktu poprzez e-mail: bok@monit24.pl przez całą dobę.
-
2. Biuro Obsługi Klienta Monit24.pl Sp. z o. o. realizuje obsługę Użytkowników i Użytkowników
Testowych, w szczególności poprzez:
-
a) udzielanie informacji Użytkownikom na temat funkcjonalności Usługi Monit24.pl,
-
b) przyjmowanie zgłoszeń serwisowych, reklamacyjnych,
-
c) przyjmowanie i obsługa składanych przez Użytkownika ofert i zamówień.
-
§ VIII. Płatności
-
1. Do pierwszej Faktury VAT wystawionej Użytkownikowi doliczana jest Opłata instalacyjna
określona w umowie. W szczególnych przypadkach Użytkownik może być zwolniony z opłaty
instalacyjnej.
-
2. Termin płatności Faktury VAT wynosi 7 dni. W szczególnych przypadkach Termin płatności na
pisemną prośbę Użytkownika może zostać wydłużony.
-
3. Za dzień dokonania zapłaty Faktury VAT uważa się dzień uznania należności na rachunku
bankowym Usługodawcy.
-
4. W przypadku nie otrzymania Faktury VAT przez Użytkownika za dany okres rozliczeniowy,
Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić ten fakt do Usługodawcy. Skutki
niedokonania zgłoszenia obciążają Użytkownika.
-
5. Abonament naliczany jest proporcjonalnie od chwili podpisania i świadczenia Umowy o
świadczenie Usługi Monit24.pl do końca danego rozpoczętego cyklu rozliczeniowego.
-
6. Faktura VAT wystawiana w cyklu miesięcznym, kwartalnym lub innym określonym w umowie.
-
7. Płatność za Usługi Monit24.pl naliczana jest z góry za dany cykl, którego dotyczy. W
szczególnych przypadkach płatność za Usługi Monit24.pl może być naliczana z dołu.
-
8. Brak wpłaty na rachunek Usługodawcy należności z tytułu Faktury VAT wystawionej
Użytkownikowi na podstawie Umowy, przekraczający termin płatności wskazany na Fakturze
VAT o 14 dni, może skutkować zablokowaniem Użytkownikowi dostępu do Panelu monAdmin,
oraz zawieszeniem świadczenia Usług. Usługi są wznawiane w dniu zaksięgowania wszystkich
zaległych należności na rachunku Usługodawcy. Zawieszenie Usług z tytułu braku opłat za
abonament nie zwalnia Użytkownika z opłaty abonamentowej za kolejny okres rozliczeniowy,
wynikający z umowy.
-
9. Brak wpłaty na rachunek Usługodawcy należności z tytułu Faktury VAT wystawionej
Użytkownikowi na podstawie umowy, przekraczający termin płatności wskazany na Fakturze
VAT o 30 dni, może skutkować wypowiedzeniem Umowy o świadczenie Usług Monit24.pl
przez Usługodawcę w trybie natychmiastowym, oraz naliczeniem opłaty:
-
a) w przypadku umów na czas nieokreślony – 100% wartości opłaty abonamentowej za jeden
miesiąc rozliczeniowy
-
b) w przypadku umów na czas określony – 100% wartości opłat abonamentowych za
wszystkie pozostałe okresy abonamentowe wyliczone proporcjonalnie do końca trwania
umowy.
-
10. Usługodawca ma prawo do naliczania ustawowych odsetek za każdy dzień zwłoki za
nieterminowe płatności.
-
§ IX. Ochrona danych
-
1. Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych podanych podczas rejestracji
Usługi Monit24 w celu wystawienia dowodów księgowych oraz świadczenia Usługi przez
Usługodawcę.
-
2. Usługodawca zobowiązuje się nie udostępniać danych Klienta innym podmiotom.
-
3. Usługodawca ma prawo do opublikowania nazwy, firmy i adresu strony internetowej
Klienta na swojej liście referencyjnej jeżeli Klient nie zgłosi w tej kwestii pisemnego
zastrzeżenia.
-
§ X. Postanowienia końcowe
-
1. Do umowy pomiędzy Użytkownikiem, a Usługodawcą zastosowanie ma prawo polskie.
-
2. Wszelkie spory mogące wyniknąć z umowy pomiędzy Użytkownikiem, a Usługodawcą, którym
nie uda się zapobiec w drodze postępowania reklamacyjnego, rozstrzygane będą przez sąd
powszechny, właściwy dla siedziby Pozwanego.
-
3. Regulamin obowiązuje od dnia 01.01.2013r.