Ogólne
-
Co tracę kiedy moja strona WWW uległa awarii i jest niedostępna?
Najczęstsze straty spowodowane nieprawidłowym działaniem strony to:
- straty finansowe spowodowane utratą potencjalnych transakcji,
- utrata reputacji,
- czas pracy pracowników analizujący przyczyny i naprawiających awarię i obsługi z tym związanej,
- wzrost niezadowolenia klientów lub ich przejście do konkurencji.
-
Czy potrzebny mi jest system monitoringu strony WWW i poczty elektronicznej?
Monitorowanie działania serwerów,
działania aplikacji i stron serwisów WWW jest ważne dla Twojej firmy jeśli występuje choć jedna z poniższych przesłanek:
- działalność i zyski Twojej firmy ściśle wiążą się z Internetem,
- odpowiadasz za poprawne działanie usług Internetowych w swojej firmie,
- twoją firmę wiążą umowy SLA w przedziałach od 95% do 99.999%,
- reputacja Twojej firmy zależy do strony Internetowej,
- traktujesz pocztę elektroniczną jako ważny element komunikacji,
- Twoja firma prowadzi kampanie reklamową odwołującą się do strony internetowej,
- zdarza się że Twoja główna strona WWW działa, ale błąd jest głębiej, np. po zalogowaniu
-
Co jest najczęstszym powodem awarii mojej strony internetowej i poczty elektronicznej?
Lista niebezpieczeństw czyhających na Twoją stronę WWW jest bardzo długa. Najczęstszymi problemami są:
- zbyt duży ruch generowany przez użytkowników witryny,
- awarie zasilania,
- awarie sprzętu,
- problemy z aplikacjami na których opierają sie usługi,
- błędy pracowników,
- ataki hackerów.
-
Jakie funkcjonalności dostarcza system Monit24.pl?
Monitorowanie działania systemów IT jest szerokim pojęciem. Głównymi cechami systemu Monit24.pl są:
- Badanie z zewnątrz, z punktu widzenia klienta docelowego, niezależnie od badanej infrastruktury
- Cykliczne sprawdzanie (nawet co 1 minutę) poprawności działania wybranych usług internetowych (HTTP, SSH, SMTP, IMAP, MySQL itd).
- Monitorowanie poprawności działania usług jednocześnie z różnych lokalizacji (różne miasta, państwa i łącza).
- Możliwość zdefiniowania kryteriów poprawności działania danej usługi (czasy odpowiedzi, timeouty ładowania się elementów strony, pojawianie się wymaganych lub zabronionych treści na stronie, ilość dozwolonych przekierowań, poprawność certyfikatów SSL i inne).
- Okresowe raporty informujące o czasie dostępności usług, ilości i rodzajach wykrytych błędów (PDF na e-mail).
- Natychmiastowe powiadamianie o wykrytej awarii (za pomocą wybranego kanału: e-mail, sms, wiadomość gadu-gadu, jabber, hip-chat, API, PUSH poprzez aplikacje mobilne na systemy Android i IOS).
- Badanie systemów transakcyjnych, badanie z wykorzystaniem scenariuszy, z punktu widzenia klienta docelowego poprzez wykonywanie pełnych scenariuszy np. ścieżki zakupowej.
- Badanie działania serwisu z pobieraniem wszystkich elementów strony i prezentacją na wykresach HAR.
- Badanie dowolnych usług dostępnych po protokole IP (sieć Internet) w tym: SSH, FTP, SMTP, POP3, IMAP, IVR, SIP, Webservice SOAP/XML/JSON, API Rest, ICMP, MTR, TRACEROUTE, MD5, VoD, E-mail roud-trip, i innych.
- Monit24.pl jest wspierany przez konsultantów, którzy pomogą Ci zawsze kiedy tego potrzebujesz.
-
Jaką pomoc mogę uzyskać od konsultantów Monit24.pl?
- Analiza techniczna błędów i przerw w działaniu usługi wraz z raportem końcowym i studium możliwych rozwiązań w kierunku poprawy dostępności.
- Porady w dziedzinach: optymalizacja strony WWW i innych usług internetowych, pozycjonowanie, wybór najlepszych rozwiązań technicznych dla danej usługi.
- Konsulting w zakresie optymalnego wykorzystania poczty elektronicznej, wykrywanie i usuwanie spamu.
- Szkolenie w optymalnym wykorzystaniu systemu Monit24.pl: konfiguracja, zarządzanie i grupowanie sprawdzanych usług za pomocą panelu administracyjnego admin.monit24.pl .
- Pomoc firmom w stworzeniu odpowiednich procedur w przypadku awarii strony internetowej i innych systemów informatycznych.
-
Co wyróżnia Monit24.pl?
W odróżnieniu od innych rozwiązań opartych o skrypty (ang. script) sprawdzające działanie usług, Monit24.pl to kompleksowy, w pełni redundantny system monitorowania usług wysokiej dostępności pozwalający na ustalenie progu awaryjności usług na poziomie 99.999% w skali roku.
Oddajemy w Twoje ręce technologię, która jest wspierana i ciągle rozwijana przez analityków i ekspertów IT gotowych udzielić Ci wsparcia zawsze kiedy tego potrzebujesz.
Monit24.pl jest jedynym w Polsce systemem monitorowania poprawnego działania serwisów WWW w modelu Monitringu Wertykalnego - wykorzystuje predefiniowane scenariusze poruszania się użytkownika po stronie, symulując odwiedziny serwisu, bada poszczególne funkcje jakie powinna dostarczać dana strona. Np. czy można wyszukać dany produkt, czy można dodać go do koszyka, czy można zalogować się do swojego konta, czy poprawnie wyświetlają się elementy strony, itd.
-
Jakie korzyści daje mi system monitorowania stron Monit24.pl?
- Natychmiastowo i rzetelnie informuje o awarii strony internetowej lub innego monitorowanego systemu informatycznego.
- Skraca czas reakcji na awarię monitorowanego systemu informatycznego, w pewnych wypadkach umożliwia przewidzenie potencjalnej awarii i wykonanie działań prewencyjnych
- Daje wiedzę o dostępności monitorowanej usługi z lokalizacji wybranych wcześniej przez klienta
- Umożliwia analizę działania strony pod kątem jej funkcjonalności
-
Czy Monit24.pl sam jest w stanie usunąć awarię strony WWW?
Nie. Monit24.pl jest zaprojektowany, aby jak najszybciej wykryć awarię i poinformować o tym fakcie kompetentne osoby w Twojej firmie, które podejmą odpowiednie działania. W pewnych typach zagrożeń system potrafi zareagować jeszcze przed całkowitą awarią, co pozwala administratorowi na wykonanie działań prewencyjnych.
-
Czy osoby trzecie mogą mieć dostęp do moich statystyk monitorowanych stron ?
Nie. Wszystkie statystyki na temat funkcjonowania twoich usług są chronione. To od Ciebie zależy czy udostępnisz te dane.
-
Moja strona jest monitorowana przez firmę hostingową, co w takiej sytuacji daje mi Monit24.pl?
Niektóre firmy hostingowe posiadają własne systemy ostrzegania przed awariami, ale nie dzielą się tą wiedzą ze swoimi klientami ponieważ to nie jest w ich interesie. Firmy te nie są zainteresowane ujawnianiem, że mają problemy. Często klient nie jest świadomy, że jego strona nie działa. Wyegzekwowanie odpowiedniego poziomu usług jest problematyczne ponieważ w większości przypadków opłata za hosting strony pobierana jest za cały rok z góry. Dzięki Monit24.pl sam jesteś w stanie stwierdzić kiedy twoja strona nie działa i na to zareagować. Masz również podstawy do roszczeń wobec nierzetelnego dostawcy usług hostingowych, gdyż dysponujesz niezależnymi raportami dostępności Twojej strony.
-
Jak zainstalować Monit24.pl?
Systemu Monit24.pl się nie instaluje. Jest on dostępny wyłącznie przez stronę www.monit24.pl. Po zamówieniu usługi poprzez stronę internetową nasi konsultanci skonfigurują dla Ciebie usługę.
-
Co mogę zrobić jeżeli system Monit24.pl wykryje, że moja strona WWW nie jest dostępna z określonej lokalizacji np. z USA?
W przypadku kiedy naszemu klientowi zależy na wysokiej dostępności swojej usługi z określonego miejsca na świecie a występują tam częste awarie. Analitycy Monit24.pl pomogą
w określeniu przyczyny problemu i znalezieniu jego rozwiązania.
-
Czym jest badanie SLA, jak Monit24.pl monitoruje dostępność Service Level
SLA to skrót od ang.
Service Level Agreement czyli umowy gwarantującej przez operatora dostępność usług. Dostawcy
profesjonalnych usług hostingowych zawierają ze swoimi klientami umowy gwarantujące że utrzymywany serwis internetowy będzie dostępny w sieci (będzie działał poprawnie) przez określoną liczbę czasu w danym okresie. Najczęściej SL (
Service Level) mierzy się w okresie miesiąca i tak na przyład gwarancja dostępności (SLA) na poziomie 99,9% oznacza, że dostawca strona może nie działać maksymalnie przez 43 minuty w miesiącu. Rzetelna umowa SLA powinna zobowiązywać usługodawcę do płacenia kar umownych, jeśli strona nie działała poprawnie przez czas dłuższy niż określony umową. Parametr Service Level może być traktowany rozłącznie dla łączy, aplikacji i sprzętu. Oznacza to, że umowa może określać różne poziomy Service Level dla różnych obszarów działania. System monitoringu www Monit24.pl ma możliwość różnicowania poziomu dostępności na powyższe obszary. Raporty SLA generowane przez system zawierają szczegółowe informacje dotyczące indywidualnie usług, grup usług lub całości badanych stron.
O Usłudze
-
Monitorowanie serwerów, monitoring sieci, monitoring usług - czym różnią się te pojęcia
Pojęcia Monitorowanie i Monitoring serwerów, usług, stron www, http, aplikacji można w wielu przypadkach stosować zamiennie. Monitoring sieci określa natomiast badanie parametrów, zużycia, funkcjonalności sieci a nie systemów informatycznych.
Monitoring może odnosić się do warsty niskopoziomowej (np. monitoring sieci, zasobów systemowych, monitorowanie serwerów), gdzie badane są podstawowe parametry decydujące o tym, czy dany zasób działa. Można mówić również o monitoringu aplikacji, funkcjonalności, procesów biznesowych - wówczas mówimy o wyższym poziomie abstrakcji gdzie badany jest pewien rezultat (wynik) jaki dostarcza dany system.
-
Jak skonfigurować monitorowanie swojego serwisu?
Informacje jak skonfigurować usługę, powiadomienia, raporty i inne funkcje systemu znajdziesz w instrukcji
w formacie pdf.
-
Kogo obsługuje system monitorowania Monit24.pl?
Monit24.pl obsługuje przede wszystkim klientów, którzy wysoko cenią sobie dostępność stron, niezawodność usług i profesjonalne narzędzia. W gronie naszych klientów znajdują się banki, najwięksi dostawcy usług internetowych, wydawnictwa, media, duże sklepy internetowe, serwisy rządowe, agencje interaktywne.
-
Czy muszę instalować oprogramowanie aby uruchomić usługę Monit24.pl?
Systemu Monit24.pl się nie instaluje. Oprogramowanie do systemu Monit24.pl znajduje się na zewnętrznych serwerach. Jest on dostępny wyłącznie przez stronę www.monit24.pl.
ZAREJESTRUJ SIĘPo zamówieniu usługi poprzez stronę internetową nasi konsultanci skonfigurują dla Ciebie usługę.
-
Czy w ramach mojego konta mogę monitorować więcej niż jedną stronę WWW?
Tak. System może sprawdzać dowolną liczbę lokalizacji a ilość monitorowanych stron WWW jest zależna od ustawień konta jakie klient zdecydował sie wykupić w systemie Monit24.pl. Domyślnie z pakietem darmowym dostajesz bezpłatną możliwość sprawdzania usługi WWW lub poczty internetowej.
-
W jaki sposób mogę otrzymywać powiadomienia o awarii?
W przypadku wystąpienia awarii system Monit24.pl powiadamia o tym fakcie wskazane przez klienta osoby. Jest to możliwe na kilka sposobów, poprzez:
- email na zdefiniowane przez Ciebie adresy
- sms przez sieć GSM na numery podane w konfigruacji usługi
- za pośrednictwem gadu-gadu
- poprzez komunikator jabber
- poprzez inny kanał, w zależności od życzenia klient
-
Gdzie zlokalizowane są stacje monitorujące?
Stacja monitorująca jest punktem w sieci Internet z którego sprawdzane jest działanie Twoich usług. Dla optymalnego i niezawodnego monitorowania, punkty te zlokalizowane są w różnych miastach, krajach i na różnych łączach. Obecnie lokalizacje stacji monitorujących w Polsce pokrywają 100% największych operatorów,tj. TPSA, Netia, GTS, TK Telekom, Futuro.
-
Ile stacji monitorujących mogę wybrać do monitorowania mojej strony?
Ilość dostępnych stacji monitorujących zależy od Twojego pakietu. Podstawową ochronę zapewniają 2 stacje monitorujące.
-
Jak często jest sprawdzana moja strona WWW ?
To jak często jest sprawdzana twoja strona WWW zależy od wybranych przez Ciebie ustawień oraz ograniczeń wykupionego przez Ciebie konta.
Sam określasz jak często chcesz aby twoja strona była sprawdzana możesz robić to nawet co 2 minuty.
-
Czy system może błędnie wykryć awarię mojej strony?
Nie. Stacje monitorujące systemu Monit24.pl to odpowiedniki przeglądarek internetowych takich samych z jakich korzystają inni użytkownicy sieci.
Jeżeli przeglądarka internetowa nie może wyświetlić strony to w ten sam sposób zauważy to stacja monitorująca i zgłosi błąd.
-
Jakie typy usług może sprawdzać Monit24.pl ?
System monitoringu Monit24.pl może sprawdzać dowolny typ usługi dostępnej w sieci Internet poprzez protokół IP. Patrząc na działanie systemu z poziomu warstwy aplikacji i prezentacji danych modelu OSI, system może badać zachowanie się strony WWW i elementy jej wyglądu. Nie ma znaczenia w jakiej technologi napisana jest strona, czy jest to statyczny HTML, XML, czy wykorzystane zostały PHP, ASP, JavaScript, Perl itd.
Aktualnie system standardowo wspiera:
- monitorowanie serwerów, stron WWW / monitorowanie http
- monitorowanie stron WWW z zabezpieczeniami (SSL) / monitorowanie https
- monitorowanie serwerów poczty internetowej smtp
- monitorowanie dowolnie zdefiniowanego połączenia internetowego TCP/IP / monitorowanie IP
- monitorowanie odpowiedzi ICMP echo request (Ping)
-
Czy mogę zmienić limit definiowanych usług na moim koncie?
Tak. Limit ilości sprawdzanych usług jest bezpośrednio uzależniona od rodzaju wykupionego konta. W dowolnym chwili jeżeli zajdzie taka
potrzeba możesz wykupić dodatkową ilość usług, które chcesz monitorować.
-
Gdzie się dowiem o fakturach, terminach płatności, itp?
Wszelkich informacji na ten temat udziela nasze biuro obsługi klienta.
Kontakt
-
Czy mogę monitorować sieć LAN?
Monitorowanie sieci LAN w systemie Monit24.pl jest usługą niestandardową. Jest możliwa do przeprowadzenia na specjalne życzenie i wymaga dodatkowych modułów instalowanychy po stronie sieci LAN.
-
Czy moge zobaczyć co widzi Monit24.pl gdy moja strona działa nieprawidłowo?
Tak. Jako jedyny system monitorowania serwerów Monit24.pl pozwala zobaczyć postać strony z momentu awarii. Jest to nieoceniona funkcjonalność umożliwiająca dokładne zapoznanie się z błędem oraz z tym co było na stronie w trakcie sprawdzenia jej przez system. Monit24.pl pozwala równiez na wgląd w nagłówki HTTP monitorowanego serwisu co również pomaga w diagnostyce i analizie poprawności działania serwerów.
Techniczne
-
Monit24.pl zabezpiecza moją stronę, ale jak zabezpieczony jest sam Monit24.pl?
Pod tym wzgędem system Monit24.pl jest wyjątkowy. Priorytetem w Technlogii Monit24.pl jest ciągłość sprawdzania usług naszych klientów. Dlatego też, nawet gdy awarii ulegną poszczególne części systemu, całość może dalej funkcjonować dzięki pełnej redundancji modułów. System Monit24.pl rozmieszczony jest w kilku niezależnych lokalizacjach, które w czasie rzeczywistym sprawdzają się wzajemnie. Nawet jeśli któryś element ulegnie awarii pozostałe przejmują jego zadania, tak aby sprawdzanie usług było kontynuowane bez przerwy. W celu zapewnienia maksymalnej dostępności monitoringu zostały wykorzystane zaawansowane metody replikacji danych i aplikacji typu multi-master.
-
Gdzie znajdę informację o błędach jakie zgłasza Monit24.pl na mojej stronie?
Aby pomoć w szybszym diagnozowaniu i usuwaniu awarii Monit24.pl udostępnia Bazę Wiedzy, w której można znaleźć informację na temat błędów jakie są wykrywane, ich najczęstrzych przyczyn oraz porady co zrobić gdy dany błąd się pojawi.
Znajdują się tam również wskazówki co należy zrobić jeśli dany błąd często powraca lub awaria trwa bardzo krótki czas.
Zapraszamy do Bazy Wiedzy Monit24.pl
-
Czy można monitorować usługi dostępne przez IPv6
Tak. System Monit24.pl umożliwia monitorowanie usług poprzez IPv6. Aby włączyć usługi oparte na TCP/IPv6 skontaktuj się z biurem obsługi klienta.