#monitoring

Poznaj Mailcheck.

Z tego tekstu dowiesz się:

W jaki sposób sprawdzamy poprawność maili, wysyłanych przez twoją aplikację?

Dlaczego maile wysyłane przez twój serwis są tak ważne w całym procesie?

Kiedy warto zastosować Mailcheck od Monit24.pl?

Czym jest Mailcheck ?

Zacznijmy od tego, że pomagamy monitorować wszystkie procesy biznesowe w twoim serwisie. Wysyłka maili zawsze jest jednym z jego elementów. To nie tylko newsletter ale tzw. emaile systemowe. Należą do nich na przykład: 

– potwierdzenie rejestracji,

– reset hasła,

– hasło do logowania (MFA),

– wszelkie potwierdzenia lub powiadomienia np. zakupu, transakcji,

– powiadomienia związane z cyberbezpieczeństwem np. o logowaniu do konta z nowego urządzenia.

W jaki sposób kontrolować poprawność tego procesu?

MailCheck w Monit24 odpowiada za sprawdzenie serwera poczty pod kątem przyjmowania i odsyłania dalej wiadomości e-mail. Konfiguracja podstawowa tego modułu sprawdzającego umożliwia przesłanie przez wskazany serwer SMTP testowej wiadomości e-mail kierowanej do odbiorcy na specjalny adres poczty elektronicznej, pod którym nasz system weryfikuje czy e-mail dotarł poprawnie.

Jak konkretnie działa ten moduł?

System Monit24 przesyła e-mail testowy przez badany serwer SMTP, który przyjmuje zleconą pocztę, a następnie wysyła go na adres odbiorcy w Monit24 gdzie odbierany jest przez system monitorowania. To upewnia nas, że wskazany serwer SMTP prawidłowo otrzymał i odesłał dalej naszego testowego e-maila.
Konfiguracje serwerów pocztowych mogą w takim scenariuszu wymagać autoryzacji SMTP, dlatego w module MailCheck jest miejsce na podanie danych do logowania, tak aby serwer SMTP przepuścił dalej wiadomość testową. Podobnie jak w pozostałych naszych usługach, ten proces odtwarzamy tak jak robi to twój użytkownik końcowy.

W procesie obsługi klienta kluczowe są powiadomienia. Właśnie dlatego istotne jest postawienie nawet najprostszej automatyzacji jak autoresponder. Przykładowe użycie to:

– potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia,

– unikalny id np. ticketu lub tasku,

– powiadomienia o przejściu zgłoszenia na kolejny etap.

Zgodzisz się na tym etapie, że dobrze byłoby mieć pewność, czy każdy z takich maili wychodzi i trafia do odbiorcy zgodnie z twoimi założeniami? 

W tym celu należy podać w ustawieniach MailCheck adres kierujący na lokalną skrzynkę pocztową na serwerze MX. Ta opcja wymaga dodatkowo aby na badanym serwerze pocztowym ustawić mechanizm autorespondera lub forwardowania wiadomości do skrzynki pocztowej systemu Monit24: mailcheck (@małpa) monit24 (kropka) pl. Dzięki takiemu zabiegowi, możemy weryfikować dodatkowo czy mechanizm odpowiedzialny za autoresponder spełnia swoje zadanie.

Przy każdym uruchomieniu się testu MailCheck, sprawdzane jest czy poprzedni e-mail dotarł poprawnie oraz wysyłany jest nowy testowy e-mail. Ustawienie częstotliwości sprawdzeń ma tu dodatkową rolę, odzwierciedla czas jaki maksymalnie dajemy wiadomości e-mail na dotarcie do końcowego adresata. Jeśli usługa ma ustawiony harmonogram sprawdzania co 10 minut, wówczas zakładamy, że przesłana poczta powinna trafić w ciągu tego czasu do miejsca docelowego. Jeżeli ta się nie stanie, zgłaszany jest problem z odpowiednim kodem błędu i dodatkowymi informacjami na temat przesłanej wiadomości testowej. Ze względu na różnego rodzaju mechanizmy antyspamowe (np. greylisting) zalecamy, aby częstotliwość sprawdzeń nie była wyższa niż co 5 minut. Dodatkowo możliwe jest, aby testy wykonywane były z różnych lokalizacji w sieci Internet (np. u kilku głównych providerów w Polsce oraz jednego lub dwóch z zagranicy). To da nam dodatkowe potwierdzenie że bez względu na sieć z której następuje połączenie do serwera pocztowego, proces odbioru i przesyłania wiadomości działa poprawnie. W ramach eskalacji zdarzeń, Monit24 pozwala zdefiniować powiadomienie ostrzegawcze, gdy problem wykryto tylko na części lokalizacji, lub powiadomienie o awarii gdy wszystkie lokalizacje potwierdzą brak możliwości przesłania e-maila testowego.

Podsumowanie:

Powiadomienia systemowe i autorespondery są nieodłącznym elementem User Experience. Jeśli ta usługa nie działa poprawnie, trudno to nawet jakkolwiek zweryfikować. Ciężko jest naprawić problem, którego nie można wykryć. Właśnie dlatego należy monitorować poprawność wysyłanych maili.

Mailcheck odtwarza i sprawdza poprawność wysyłki na poziomie serwera MX i protokołu SMTP. Sprawdza poprawność z różnych lokalizacji dając pełen obraz w przypadku ograniczeń dla różnych łącz i państw.

Chciałbyś monitorować poprawność wysyłania maili w twoim serwisie? A może masz nietypowy problem?

Skontaktuj się z nami, pomożemy.

Tagi:
Udostępnij wpis:

Chcesz spróbować ? A może masz nietypowe zadanie ?
Napisz do nas, lub umów spotkanie!

Dopasowujemy dla ciebie nasze rozwiązania.

Formularz kontaktowy

    Formularz kontaktowy