Testy regresji Monit24 dla środowisk:
UAT/DEV/PRE-PROD

Przedwdrożeniowa weryfikacja funkcjonalna aplikacji webowych i mobilnych, w zautomatyzowanym scenariuszu testowym.

Zanim zdeployujesz – przetestuj.

» Czy nowa wersja jest zgodna z ustalonym zakresem ?«
» Czy planowane zmiany nie wpłynęły negatywnie na obecną funkcjonalność ?«
» Czy zadany scenariusz testowy jest możliwy do przejścia ?«

W ramach Monit24 RegAppCheck sprawdzimy Twoją aplikację webową lub mobilną (IOS/Android) w środowisku UAT/DEV/PRE-PROD dostarczając nagrań wideo z każdego wykonanego scenariusza testowego i informacji o ewentualnie napotkanych problemach.

Uruchamiaj testy ad-hoc w panelu Monit24, ustal harmonogram lub zintegruj wywołanie ze swoim procesem CI/CD.

Jak różni się monitoring, od testów regresji?

Monitoring ciągły wg scenariuszy.

Twoje środowisko produkcyjne.

Testy regresji
wg scenariuszy.

Środowiska DEV/UAT/PRE-PROD.

Zakres pakietu
Cel
Celem jest wykrycie wszelkich problemów wpływających na możliwość skorzystania z usługi przez klienta, od problemów z serwerem, siecią, dns, elementami serwisu, SSL’em, do możliwości kliknięcia w kluczowy button, wyszukania produktu, dodania go do koszyka, realizacji transakcji itd.
Częstotliwość
Uruchamiane z dużą częstotliwością (co 1 do 60 minut) przez całą dobę – 24/7/365 . W razie awarii pozwala to na szybką reakcję i naprawienie problemu, zanim zorientują się klienci.
Środowiska
Najczęściej obejmuje systemy produkcyjne (PROD), te z których korzystają klienci przez całą dobę, realizując transakcje i inne funkcje e-usług. Gdy te systemy nie działają, klienci nie mogą korzystać z serwisu/aplikacji.
Feedback z Systemu
Informacje zwracane przez monitoring służą działom utrzymania aplikacji i infrastruktury do rozpoznania problemu i umożliwiają szybką reakcje na wykrytą awarię. Raporty okresowe kierowane do kierownictwa umożliwiają weryfikacje czasu niedostępności danej aplikacji i egzekwowanie odpowiednich Service Level Agreements (SLA).
Lokacje
Wykonywane z kilku lokalizacji, różnych łącz aby potwierdzić wykryte zdarzenie (unikanie false-positives) lub poszerzyć observability swojej aplikacji webowej z punktu widzenia wielu operatorów, krajów i rodzajów łącz.
Edycja Scenariuszy
Aktualizacja scenariuszy następuje stosunkowo rzadko – raz na tydzień, miesiąc nawet kwartał. Zmiany w produkcyjnych systemach są bowiem mniej dynamiczne. Monit24 domyślnie wyręcza klienta w tworzeniu i aktualizacji scenariuszy w ramach ceny usłgi.
Powiadomienia i Alerty
Kluczowe jest natychmiastowe powiadamianie o znalezionych problemach. Często różnymi kanałami (e-mail, sms, messenger), a także w różny sposób (np. różne osoby/zespoły w zależności od czasu trwania awarii bądź jej rodzaju).
Integracje
Możliwa integracja z systemami obsługi incydentów u klienta np. z SIEM/SOAR, gdzie przesyłane są powiadomienia o wykrytych zdarzeniach.
Zakres Scenariuszy
Monitoring zazwyczaj obejmuje kilka kluczowych scenariuszy, a każdy w kilku krokach sprawdza działanie najważniejszych procesów biznesowych – np. kupowania produktu. Nie skupia się na całości aplikacji, tylko na głównym flow wynikającym z kluczowej funkcjonalności, np. wypełnienie formularza → wyliczenie składki OC → zalogowanie się → wygenerowanie zamówienia. Stosuje się przeważnie 1 do 3 scenariuszy na jeden serwis/e-usługę/aplikację, do 15 kroków każdy.
Wymagania
Scenariusze mogą wymagać realnych danych, przeprowadzania prawdziwych transakcji i ich wycofywania. Niekiedy potrzebne jest dedykowane środowisko (np. tokeny sprzętowe, certyfikaty, autoryzacja mobilna).
Najczęściej Monit24 odpowiada za to aby dostarczyć wymagane zasoby.
Aktualizacja Aplikacji Mobilnych
Przy monitorowaniu aplikacji mobilnych, możliwe jest zautomatyzowanie pobierania i instalacji najnowszej wersji badanej aplikacji z appstore.
Service Level
Usługa Monit24 musi działać nieprzerwanie z dużym SLA (>99,99%) 24/7/365.
Wsparcie
Podczas obsługi klientów często istnieje potrzeba analizy przyczyn awarii, pomocy klientowi w znalezieniu źródła problemu.
Wymagane ustawianie przerw serwisowych, korekt Service Level.
Zakres pakietu

Monitoring ciągły wg scenariuszy.

Twoje środowisko produkcyjne.

Testy regresji
wg scenariuszy.

Środowiska DEV/UAT/PRE-PROD.

CelCelem jest wykrycie wszelkich problemów wpływających na możliwość skorzystania z usługi przez klienta, od problemów z serwerem, siecią, dns, elementami serwisu, SSL’em, do możliwości kliknięcia w kluczowy button, wyszukania produktu, dodania go do koszyka, realizacji transakcji itd.Celem jest potwierdzenie, czy nowa wersja serwisu jest zgodna z ustalonym wzorcem funkcjonalnym oraz czy nie wystąpiły problemy z dotychczasową funkcjonalnością. Nie są to istotne problemy techniczne z infrastrukturą (np.chwilowe niedziałanie środowiska DEV), skupiamy się natomiast na działaniu samej aplikacji.
CzęstotliwośćUruchamiane z dużą częstotliwością (co 1 do 60 minut) przez całą dobę – 24/7/365 . W razie awarii pozwala to na szybką reakcję i naprawienie problemu, zanim zorientują się klienci.Testy mogą odbywać się rzadziej (np. raz na godzinę) lub bez harmonogramu – wówczas test wykonywany jest na żądanie/ad hoc lub jest automatycznie wywoływany w procesie testowania lub w ramach CI/CD.
ŚrodowiskaNajczęściej obejmuje systemy produkcyjne (PROD), te z których korzystają klienci przez całą dobę, realizując transakcje i inne funkcje e-usług. Gdy te systemy nie działają, klienci nie mogą korzystać z serwisu/aplikacji.Weryfikowane są wersje aplikacji/serwisu w środowisku developerskim lub testowym (DEV lub UAT/PRE-PROD).
Feedback z SystemuInformacje zwracane przez monitoring służą działom utrzymania aplikacji i infrastruktury do rozpoznania problemu i umożliwiają szybką reakcje na wykrytą awarię. Raporty okresowe kierowane do kierownictwa umożliwiają weryfikacje czasu niedostępności danej aplikacji i egzekwowanie odpowiednich Service Level Agreements (SLA).Informacje zwracane w wyniku testów służą developerom i testerom podczas rozwijania i testowania nowych wersji oprogramowania, informując o potencjalnych niezgodnościach z założeniami/specyfikacją.
LokacjeWykonywane z kilku lokalizacji, różnych łącz aby potwierdzić wykryte zdarzenie (unikanie false-positives) lub poszerzyć observability swojej aplikacji webowej z punktu widzenia wielu operatorów, krajów i rodzajów łącz.Wykonywane z jednej lokalizacji. Przejście scenariusza testu regresji nie zależy od lokalizacji źródłowej.
Edycja ScenariuszyAktualizacja scenariuszy następuje stosunkowo rzadko – raz na tydzień, miesiąc nawet kwartał. Zmiany w produkcyjnych systemach są bowiem mniej dynamiczne. Monit24 domyślnie wyręcza klienta w tworzeniu i aktualizacji scenariuszy w ramach ceny usłgi.Kilkukrotnie częściej niż w monitoringu ciągłym. 
W skrajnych przypadkach być wymagana nawet kilka razy dziennie. Monit24 domyślnie wyręcza klienta w tworzeniu i aktualizacji scenariuszy w ramach ceny usługi.
Powiadomienia i AlertyKluczowe jest natychmiastowe powiadamianie o znalezionych problemach. Często różnymi kanałami (e-mail, sms, messenger), a także w różny sposób (np. różne osoby/zespoły w zależności od czasu trwania awarii bądź jej rodzaju).Zazwyczaj wystarcza wgląd w panel administracyjny Monit24 aby po wywołaniu testu zweryfikować czy przeszedł on poprawnie oraz raport ze znalezionymi błędami.
IntegracjeMożliwa integracja z systemami obsługi incydentów u klienta np. z SIEM/SOAR, gdzie przesyłane są powiadomienia o wykrytych zdarzeniach.Automatyzacja wywołania testu i sprawdzenia jego rezultatu poprzez dołączenie do aktualnego procesu CI/CD klienta.
Zakres ScenariuszyMonitoring zazwyczaj obejmuje kilka kluczowych scenariuszy, a każdy w kilku krokach sprawdza działanie najważniejszych procesów biznesowych – np. kupowania produktu. Nie skupia się na całości aplikacji, tylko na głównym flow wynikającym z kluczowej funkcjonalności, np. wypełnienie formularza → wyliczenie składki OC → zalogowanie się → wygenerowanie zamówienia. Stosuje się przeważnie 1 do 3 scenariuszy na jeden serwis/e-usługę/aplikację, do 15 kroków każdy.Testy często pokrywają wiele funkcjonalności, zakłądek, przycisków, ekranów czy podstron. Jeden scenariusz testowy może mieć nawet kilkadziesiąt rozbudowanych kroków, sprawdzających działanie jak największej ilości obiektów w aplikacji/serwisie. 
Scenariuszy zazwyczaj jest więcej niż przy monitoringu ciągłym tak, aby pokryć wiele przypadków użycia. 
Przeważnie 1 do 10 scenariuszy po kilkanaście/kilkadziesiąt akcji/kroków każdy.
WymaganiaScenariusze mogą wymagać realnych danych, przeprowadzania prawdziwych transakcji i ich wycofywania. Niekiedy potrzebne jest dedykowane środowisko (np. tokeny sprzętowe, certyfikaty, autoryzacja mobilna).
Najczęściej Monit24 odpowiada za to aby dostarczyć wymagane zasoby.Dane do scenariuszy testowych dostarczane są najczęściej przez klienta. W środowiskach DEV/UAT/PRE-PROD łatwiej jest np. o konta testowe dla użytkowników czy też fikcyjne środki do realizacji testowych transakcji. Środowiska mogą być łatwo czyszczone z niepotrzebnych danych/transakcji.
Aktualizacja Aplikacji MobilnychPrzy monitorowaniu aplikacji mobilnych, możliwe jest zautomatyzowanie pobierania i instalacji najnowszej wersji badanej aplikacji z appstore.Przy testowaniu aplikacji mobilnych może być wymagany dostęp do wersji aplikacji, które nie są jeszcze widoczne w appstore oraz ich częstsza aktualizacja, np. w ramach narzędzia TestFlight.
Service LevelUsługa Monit24 musi działać nieprzerwanie z dużym SLA (>99,99%) 24/7/365.Zazwyczaj nie jest definiowane SLA. Ewentualne przerwy w dostępie do usługi (w szczególności po godzinach pracy developerów/testerów) nie są krytyczne.
WsparciePodczas obsługi klientów często istnieje potrzeba analizy przyczyn awarii, pomocy klientowi w znalezieniu źródła problemu.
Wymagane ustawianie przerw serwisowych, korekt Service Level.Wsparcie sprowadza się głównie do aktualizacji scenariuszy i konsultingu w zakresie zakresu testów, wyboru testowanych elementów i aktualizacji.
Zakres pakietu

Monitoring ciągły wg scenariuszy.

Twoje środowisko produkcyjne.

Testy regresji
wg scenariuszy.

Środowiska DEV/UAT/PRE-PROD.

Sprawdź co mówią o nas, nasi klienci

Dzielimy się szczerymi opiniami naszych klientów.
99% naszych klientów zostaje z nami na lata!

Monit24.pl dostarcza usługi monitorowania dla ING Bank Śląski nieporzerwanie od 2014r. Badane są zarówno systemy bankowości elektronicznej dla klientów detalicznych, biznesu jak i działanie aplikacji mobilnych. Monitorowane są kluczowe procesy biznesowe z punktu widzenia klientów banku, a usługa zyskała status Standardu Monitorowania ING.

Tomasz Wróbel

Dyrektor Departamentu Aplikacji Centralnych

1 z 4

Monit24.pl świadczy usługi monitoringu działąnia serwisów internetowych PLAY oraz aplikacji mobilnej Play24 na platformach Android i IOS. Usługi świadczone przez Monit24.pl są wysokiej jakości i wykonywane terminowo. Możemy liczyć na wsparcie ze strony Monit24.pl przy analizie zdarzeń i raportów z systemu monitoringu.

Marta Perwenis

Kierownik Działu Sprzedaży Elektronicznej

2 z 4

Nasza firma korzysta z Monit24.pl od 2009 roku w zakresie monitorowania serwerów i aplikacji webowych udostępnianych swoim klientom, co umożliwia nam kontrolę nad infrastrukturą IT oraz ciągłe sprawdzanie poprawności działania naszych aplikacji udostępnianych w formie SaaS.

Krzysztof Mierkiewicz

Administrator IT

3 z 4

Utrzymanie i zagwarantowanie wysokiej dostępności portalu internetowego wymaga zastosowania dokładnego monitoringu wewnętrznej infrastruktury IT, jak i zewnętrznego monitorowania serwisów z wielu lokalizacji i łącz internetowych. Dzięki usłudze Monit24.pl Dział Administratorów Onet.pl zyskał narzędzie rzetelnego monitorowania serwisów z zewnątrz.

Paweł Czarny

Kierownik Działu IT Onet.pl

4 z 4

1 z  4

Chcesz spróbować ? A może masz nietypowe zadanie ?
Napisz do nas, lub umów spotkanie!

Dopasowujemy dla ciebie nasze rozwiązania.

Formularz kontaktowy

    Formularz kontaktowy