Monitoring w logistyce

Poznaj przykłady wykorzystania monitoringu front i backendu w branży logistycznej.

Czym jest monitoring dla logistyki?

Zdajemy sobie sprawę z tego, że logistyka to łańcuch procesów i mnogość elementów, które dopiero razem tworzą usługę. Sprawdź jak Monit24.pl pomaga usprawniać procesy logistyczne, znaleźć i zdiagnozować problem zanim zacznie wyrządzać duże szkody.

Wspomagamy cały łańcuch dostaw.

Przykładowe scenariusze do odtwarzania w twojej firmie

– Monitorowanie poprawnego działania aplikacji, na terminalu kuriera
– Monitorowanie dostępności kluczowych elementów backendu
– Alerty i powiadomienia w przypadku jakiejkolwiek niedostępności, wysyłane do właściciela konkretnej usługi
– Monitorowanie zewnętrznych usług, wchodzących w skład łańcucha dostaw po VPN

Poznaj nasze
Use Cases

Zapoznaj się z przykładami naszych wdrożeń i realnymi problemami administratorów, które rozwiązaliśmy w różnych sektorach.
Pamiętaj, że Monit24.pl nie wymaga instalacji w twojej infrastrukturze. Pomożemy w konfiguracji w trakcie bezpłatnego testu i nauczymy ciebie korzystać z panelu.

Problem

Klient korzystał z dynamicznego trasowania z użyciem BGP. Ewentualne błędy lub zmiany w rozgłaszanych ścieżkach mogły powodować, że ruch kierowany do danej infrastruktury IT przechodził przez niechcianego operatora lub niewłaściwy interfejs routera, obciążając dane łącze i narażając na koszty.

Nasze rozwiązanie

Monitorowanie aktualnej ścieżki routingu pozwaliło na wychwycenie zarówno straty w pakietach jak i nieoczekiwaną zmianę na trasie routingu.
Dzięki monitoringowi trasy routingu klient był w stanie natychmiast wychwycić niekorzystne zmiany w ścieżkach prowadzących do jego infrastruktury, w ruchu pochodzącym od jednego z operatorów. Dzięki szybkiej interwencji sieciowców i kontakcie z operatorem, udało się zaadresować problem zanim wpłynął na wydajność i widoczność serwisów w sieci Internet. Analiza trasy w usłudze Monit24 nawet co minutę, przez całą dobę może weryfikować aktualną, rzeczywistą trasę routingu i raportować problematyczne zmiany do odpowiednich osób. Alert pozwala zareagować natychmiast, zanim problem stanie się widoczny na wykresach obciążenia sieci/interfejsów.

Problem

Klient potrzebował natychmiastowej informacji w przypadku niedostępności usługi, lub przekroczenia czasu ładowania danych w aplikacji, na terminalu kuriera.

Nasze rozwiązanie

W naszym labolatorium zainstalowaliśmy terminal, wraz ze scenariuszem odbioru i nadania paczki oraz uzupełnienia dokumentu W-Z. Oprócz odtwarzania scenariusza monitorowaliśmy ładowanie się poszczególnych elementów schodzących z kilku usług, co wymagało uwierzytelnienia po VPN.

Zestaw rekomendowanych rozwiązań
w logistyce

WebAppCheck

Sprawdzenie krytycznych procesów z użyciem przeglądarki i aplikacji mobilnej, poprzez odtworzenie scenariuszy. Pobranie wszystkich elementów strony u wykonanie Javascript, generowanie wykresów HAR, zrzutów ekranu i nagrań video identyfikujących miejsce awarii.

Alerty i ścieżki eskalacji

Powiadomienie jedną z ponad 20 metod o awarii w odtwarzaniu scenariusza. Dostęp do nagrania i szczegółowych informacji, w którym miejscu i momencie występuje błąd aby ułatwić jego naprawę.

FullPage

Sprawdzenie strony www i pobranie wszystkich elementów. Wykrywanie błędów HTTP, DNS, błędów sieci i problemów z ładowaniem serwisu. Generowanie wykresów HAR, czasów ładowania się strony WWW.

MailCheck

Sprawdzenie możliwość odebrania i wysłania e-mail przez serwer pocztowy. Ta funkcja wysyła e-email na ustalony adres przez SMTP, na którym następuje forward wiadomości. Weryfikuje czy wiadomość została odesłana na ustalony adres i wykrywa problemy z wysyłaniem maili, błędy SMTP, błędy sieci.

Onboarding dosłownie w chwilę

Skorzystaj z 3 prostych kroków naszego
onboardingu.
Pozwoli to na precyzyjne zdefiniowanie wymagań i odpowiednie skonfigurowanie monitoringu.

Efektem będzie skonfigurowany dla ciebie i wdrożony system oraz umiejętność samodzielnego posługiwania się narzędziem.

1

Krok 1

Skorzystaj z formularza kontaktowego, aby zapoznać nas z Twoimi oczekiwaniami. Przedstaw nam problem, który mamy rozwiązać.

2

Krok 2

Ustalimy zakres testowego monitoringu dla Twojego przypadku, abyś mógł sprawdzić nasz system na własnym przykładzie.

3

Krok 3

Uruchomimy pierwszy scenariusz jeszcze tego samego dnia i nauczymy Ciebie jak korzystać z  panelu administracyjnego oraz poprawnie interpretować raporty.

Sprawdź co mówią o nas, nasi klienci

Dzielimy się szczerymi opiniami naszych klientów.
99% naszych klientów zostaje z nami na lata!

Monit24.pl dostarcza usługi monitorowania dla ING Bank Śląski nieporzerwanie od 2014r. Badane są zarówno systemy bankowości elektronicznej dla klientów detalicznych, biznesu jak i działanie aplikacji mobilnych. Monitorowane są kluczowe procesy biznesowe z punktu widzenia klientów banku, a usługa zyskała status Standardu Monitorowania ING.

Tomasz Wróbel

Dyrektor Departamentu Aplikacji Centralnych

1 z 4

Monit24.pl świadczy usługi monitoringu działąnia serwisów internetowych PLAY oraz aplikacji mobilnej Play24 na platformach Android i IOS. Usługi świadczone przez Monit24.pl są wysokiej jakości i wykonywane terminowo. Możemy liczyć na wsparcie ze strony Monit24.pl przy analizie zdarzeń i raportów z systemu monitoringu.

Marta Perwenis

Kierownik Działu Sprzedaży Elektronicznej

2 z 4

Nasza firma korzysta z Monit24.pl od 2009 roku w zakresie monitorowania serwerów i aplikacji webowych udostępnianych swoim klientom, co umożliwia nam kontrolę nad infrastrukturą IT oraz ciągłe sprawdzanie poprawności działania naszych aplikacji udostępnianych w formie SaaS.

Krzysztof Mierkiewicz

Administrator IT

3 z 4

Utrzymanie i zagwarantowanie wysokiej dostępności portalu internetowego wymaga zastosowania dokładnego monitoringu wewnętrznej infrastruktury IT, jak i zewnętrznego monitorowania serwisów z wielu lokalizacji i łącz internetowych. Dzięki usłudze Monit24.pl Dział Administratorów Onet.pl zyskał narzędzie rzetelnego monitorowania serwisów z zewnątrz.

Paweł Czarny

Kierownik Działu IT Onet.pl

4 z 4

1 z  4

Jeszcze nie jesteś gotów na onboarding?

Napisz do nas, lub umów spotkanie!

Dopasowujemy ofertę do Twoich potrzeb

Formularz kontaktowy

    Formularz kontaktowy