Monitoring w bankowości i finansach

Poznaj przykłady wykorzystania i proces wdrożenia w naszej ulubionej dziedzinie.

Czym jest monitoring dla branży finansowej?

Czy wszystko na pewno działa? Monit24.pl odpowiada na to kluczowe pytanie, zanim zrobią to twoi klienci w social mediach.
Konkretne scenariusze takie jak logowanie, przelew czy wypełnienie wniosku i ich kroki odtwarzane są w aplikacji nawet co minutę. Każdy z nich, nawet ze 150 lokalizacji, różnych przeglądarek i systemów operacyjnych i z uwzględnieniem autoryzacji w aplikacji mobilnej. To wszystko na środowisku produkcyjnym. Tak właśnie działa Monit24.pl w branży bankowości.

Monitorujemy ponad 30 banków w Polsce

Przykładowe scenariusze do odtwarzania w twoim banku

Wykonywanie przelewów ( kody SMS, autoryzacja mobilna, tokeny sprzętowe, certyfikaty).
– Monitorowanie poprzez WWW i natywną aplikację mobilną bankowości elektronicznej (iOS i Android).
– Sprawdzanie punktów płatności – szybkie przelewy, i inne płatności on-line.
– Sprawdzanie działania formularzy ofertowych, kalkulatorów składek itp.
– Badanie API XS2A (PSD2), porównanie kanałów dostępowych (WWW vs API vs Mobile).
– Monitorowanie platform wymiany walut, wraz z ciągłą analizą strumienia danych (np. aktualność notowań).


Poznaj nasze
Use Cases

Zapoznaj się z przykładami naszych wdrożeń i realnymi problemami administratorów, które rozwiązaliśmy w sektorze finansowym.
Pamiętaj, że Monit24.pl nie wymaga instalacji w twojej infrastrukturze. Pomożemy w konfiguracji, w trakcie bezpłatnego testu i nauczymy cię korzystać z panelu.

Problem

Klient z sektora bankowego wymagał sprawdzenia poprawności, 3 głównych procesów w aplikacji webowej. Były nimi: zalogowanie się do konta, wykonanie przelewu z autoryzacją w aplikacji mobilnej oraz logowanie bankowością jako formy uwierzytelnienia u merchantów. Kluczowym problemem było wystawienie 100% środowiska produkcyjnego ze względów prawnych i technicznych.

Nasze rozwiązanie

Zespół Monit24.pl dokonał rejestracji kont bankowych, na osobę fizyczną i firmę aby uzyskać 100% user experience klienta końcowego, zainstalowano i skonfigurowano również bankowość w aplikacjach mobilnych. Procesy monitorowane były co 1 minutę, z ponad 40 różnych lokalizacji w Polsce oraz sieci (w tym bezprzewodowej). Odtwarzanie zadanych scenariuszy umożliwiło 100% pewność podglądu środowiska produkcyjnego.

Problem

Klient z branży ubezpieczeń potrzebował nadzorować obszar ecommerce (sprzedaży ubezpieczeń online) oraz własną sprzedaż, gdzie 300 agentów w terenie wykorzystywało aplikację mobilną jako podstawowe narzędzie pracy.

Nasze rozwiązanie

Usługa WebAppCheck odtwarzała uzupełnienie formularza zakupu ubezpieczenia wraz z poprawną wysyłką potwierdzenia na wskazany w formularzu adres email.
MobileAppCheck odtwarzał kluczowe procesy takie jak: rejestracja polisy, powiadomienia o błędach we wniosku. Usługi pozwoliły na utrzymanie wysokiego SLA i skrócenie czasu reakcji, w sytuacji braku dostępności usługi dla klientów B2C jak i agentów w terenie

Zestaw rekomendowanych rozwiązań w bankowości

WebAppCheck

Sprawdzenie krytycznych procesów z użyciem przeglądarki i aplikacji mobilnej, poprzez odtworzenie scenariuszy. Pobranie wszystkich elementów strony i wykonanie Javascript, generowanie wykresów HAR, zrzutów ekranu i nagrań video identyfikujących miejsce awarii.

Alerty i ścieżki eskalacji

Powiadomienie jedną z ponad 20 metod o awarii w odtwarzaniu scenariusza. Dostęp do nagrania i szczegółowych informacji, w którym miejscu i momencie występuje błąd, aby ułatwić jego naprawę.

FullPage

Sprawdzenie strony www i pobranie wszystkich elementów. Wykrywanie błędów HTTP, DNS, błędów sieci i problemów z ładowaniem serwisu. Generowanie wykresów HAR, czasów ładowania się strony WWW.

MailCheck

Sprawdzenie możliwość odebrania i wysłania e-mail przez serwer pocztowy. Weryfikacja czy wiadomość została odesłana, na ustalony adres i wykrywanie problemów z wysyłaniem maili, błędów SMTP i błędów sieci.

Deploy monitoring

Ustawienie przerwy w raportach i sprawdzenie, czy zidentyfikowane wcześniej problemy zostały faktycznie naprawione. System automatycznie alertuje wskazanych użytkowników, lub całe grupy gdy wykryty wcześniej alert zostanie załatany.

Onboarding dosłownie w chwilę

Skorzystaj z 3 prostych kroków naszego
onboardingu.
Pozwoli to na precyzyjne zdefiniowanie wymagań i odpowiednie skonfigurowanie monitoringu.

Efektem będzie skonfigurowany dla ciebie i wdrożony system oraz samodzielne posługiwanie się narzędziem.

1

Krok 1

Skorzystaj z formularza kontaktowego aby zapoznać nas z Twoimi oczekiwaniami. Pomóż nam poznać problem, który mamy rozwiązać.

2

Krok 2

Ustalimy zakres testowego monitoringu dla Twojego przypadku, abyś mógł sprawdzić nasz system na własnym przykładzie.

3

Krok 3

Uruchomimy pierwszy scenariusz jeszcze tego samego dnia i nauczymy Ciebie jak korzystać z  panelu administracyjnego oraz poprawnie interpretować raporty.

Sprawdź co mówią o nas, nasi klienci

Dzielimy się szczerymi opiniami naszych klientów.
99% naszych klientów zostaje z nami na lata!

Monit24.pl dostarcza usługi monitorowania dla ING Bank Śląski nieporzerwanie od 2014r. Badane są zarówno systemy bankowości elektronicznej dla klientów detalicznych, biznesu jak i działanie aplikacji mobilnych. Monitorowane są kluczowe procesy biznesowe z punktu widzenia klientów banku, a usługa zyskała status Standardu Monitorowania ING.

Tomasz Wróbel

Dyrektor Departamentu Aplikacji Centralnych

1 z 4

Monit24.pl świadczy usługi monitoringu działąnia serwisów internetowych PLAY oraz aplikacji mobilnej Play24 na platformach Android i IOS. Usługi świadczone przez Monit24.pl są wysokiej jakości i wykonywane terminowo. Możemy liczyć na wsparcie ze strony Monit24.pl przy analizie zdarzeń i raportów z systemu monitoringu.

Marta Perwenis

Kierownik Działu Sprzedaży Elektronicznej

2 z 4

Nasza firma korzysta z Monit24.pl od 2009 roku w zakresie monitorowania serwerów i aplikacji webowych udostępnianych swoim klientom, co umożliwia nam kontrolę nad infrastrukturą IT oraz ciągłe sprawdzanie poprawności działania naszych aplikacji udostępnianych w formie SaaS.

Krzysztof Mierkiewicz

Administrator IT

3 z 4

Utrzymanie i zagwarantowanie wysokiej dostępności portalu internetowego wymaga zastosowania dokładnego monitoringu wewnętrznej infrastruktury IT, jak i zewnętrznego monitorowania serwisów z wielu lokalizacji i łącz internetowych. Dzięki usłudze Monit24.pl Dział Administratorów Onet.pl zyskał narzędzie rzetelnego monitorowania serwisów z zewnątrz.

Paweł Czarny

Kierownik Działu IT Onet.pl

4 z 4

1 z  4

Jeszcze nie jesteś gotowy na onboarding?

Napisz do nas, lub umów spotkanie!

Dopasowujemy ofertę do Twoich potrzeb

Formularz kontaktowy

    Formularz kontaktowy