Mark Zuckerberg od 2004 r. z powodzeniem realizuje swoją wizję serwisu społecznościowego oplatającego swoim zasięgiem cały glob zbliżając się do miliarda użytkowników. Obecnie według serwisu Socialbakers.com na świecie 955 mln osób korzysta z Facebooka, a w samej Polsce witryna ma ponad 9 mln użytkowników. Serwis coraz chętniej oferuje nowe możliwości i nie chodzi tylko o opcje dla członków społeczności, ale również o ofertę marketingową dla firm. Zdarza się, że przedsiębiorstwa z większym zaangażowaniem budują stronę firmową, tzw. fanpage w ramach Facebooka niż w ramach całej sieci internetowej. Czy to znaczy, że powoli możemy spodziewać się zmierzchu dotychczas znanych stron WWW?


Odpowiadając na pytanie z poprzedniego akapitu, mimo pewnych opinii najzagorzalszych fanów i przedstawicieli samego Facebooka serwisy internetowe w swojej utartej postaci nie mają się czego obawiać. Jeśli nawet przyjrzymy się takim przypadkom, jak np. przypadek japońskiego miasta Takeo, które przeniosło swoją witrynę w pełni do serwisu społecznościowego widać w tym bardziej chwyt marketingowy niż długofalową strategię. Koniec  końców Takeo posiada obecnie w dalszym ciągu również własny adres WWW. Poza tym jeżeli chodzi o pełne zdecydowanie się na budowanie obecności w internecie wyłącznie na Facebooku ma to jedną wadę, która zawsze będzie przemawiała za rezygnacją z takiego rozwiązania. Mianowicie chodzi o konieczność akceptacji regulaminu Facebooka i całkowitą zależność od polityki serwisu. Nie chodzi tylko o narzucanie wyglądu fanpage’a i jego dowolne zmiany, jak niedawno wprowadzony „Timeline”, ale o pełne przekazanie danych użytkowników, statystyk i danych firmowych jakie wiąże się z obecnością na Facebooku bez możliwości sprawowania bezpośredniej kontroli nad tymi informacjami.


Co innego uzupełnienie strony internetowej o bardzo atrakcyjne zalety promocji na Facebooku, a co innego przeniesienie do tego serwisu kompletnej firmowej witryny. Ponadto Facebook jest doskonałą możliwością dywersyfikacji źródeł odwiedzin strony dla wyszukiwarki Google. Jednak jeśli chodzi o oficjalną, rozbudowaną wizytówkę firmy w sieci najlepiej sprawdza się niezależna witryna internetowa we własnej domenie.