Monitorowanie WWW w szerszym aspekcie

Przypominamy że od 3 miesięcy w systemie Monit24.pl jest dostęp do większej ilości danych dotyczących diagnozowanych awarii. Obecnie system Monit24.pl zapisuję w bazie danych pełną odpowiedź badanego serwera – zawartość wyświetlanej strony oraz nagłówki, zarówno w przypadku błędów poprawności wyświetlanej strony jak i błędów serwera WWW. Przykładowo, oprócz informacji 500 Internal Server Error dostępna teraz jest również informacja o dokładnej zawartości strony błędu 500 (tak jak widzi ją użytkownik) wraz z nagłówkami serwera i przeglądarki. Aby sprawdzić szczegóły awarii należy zalogować się do panelu administracyjnego. Jeśli awaria miała miejsce w ciągu ostatniej godziny, możemy kliknąć w nazwę usługi lub ikonkę (i) – Podsumowanie. Na samym dole okna usługi pojawi się sekcja „Szczegółowe informacje o błędach z ostatniej godziny” z linkiem „Załaduj listę”. Dla każdej stacji monitorującej która sprawdzała usługę będzie można zobaczyć dokładne informacje dotyczące sprawdzenia, klikając obok błędu w ikonkę (i) – Szczegóły błędu. Znajdą się tam kolejno:

  • URL – adres jaki był otwierany podczas sprawdzania
  • Nazwa pliku – nazwa pobieranego pliku, jednocześnie będąca linkiem do zawartości, jaką stacja monitorująca pobrała z serwera (w postaci spakowanego pliku)
  • Typ pliku – typ MIME pliku jaki był pobierany wraz z możliwością pokazania pełnych nagłówków przesłanych przez serwer i ustawionych przez przeglądarkę.

W wypadku usług Monitoringu Wertykalnego dodatkowo prezentowany będzie numer kroku na którym wykryto błąd oraz nazwa tego kroku. Jeśli wykryty błąd dotyczył problemów z nawiązaniem połączenia, wówczas w zawartości pliku znajdować się będzie komunikat wewnętrzny przeglądarki zwrócony podczas próby połączenia, np. 500 Cant connect to www.badanastrona.pl:80 (connect: Połączenie odrzucone) a nagłówki będą zawierać tylko wartości ustawione przez przeglądarkę. Jeśli awaria której szczegóły chcą Państwo sprawdzić wydarzyła się ponad godzinę temu, wówczas powyższe informacje będą dostępne w historii działania usługi, pod ikonką wykresów na liście usług. Po zaznaczeniu interesującego nas przedziału czasowego należy wybrać link „Szczegółowe informacje o awariach” po czym zobaczą Państwo opisaną powyżej listę błędów.

Dodatkowe informacje diagnostyczne są dostępne w przypadku usług HTTP, HTTPS oraz wszystkich ścieżek Monitoringu Wertykalnego.