BLOG

Współcześnie domena to mocny element wizerunkowy nie tylko serwisów internetowych i e-sklepów, ale również tradycyjnych firm prowadzących biznes offline. Okazuje się jednak, że wciąż zdarza się, że zapominamy o tak prozaicznej kwestii jak przedłużenie abonamentu domeny.


Prawie cztery lata temu echem w sieci odbiła się skucha wizerunkowa sklepu internetowego Empiku, dla którego domeną promowaną w logotypie był empik.com. Przez nieuwagę domeny nie przedłużono i w internecie pojawiły się zrzuty ekranu prezentujące wspomniany adres, na którym zawisła standardowa parkingowa witryna z linkami reklamowymi. Było to spore potknięcie jednego z największych sklepów internetowych w naszym kraju, które odbiło się na jego wizerunku, ale zapewne również na bieżących transakcjach.


Można by pomyśleć, że kilka lat później takie wypadki nie będą się zdarzały, jednak okazuje się, że w dalszym ciągu możemy spotkać się z „awarią” strony wynikającą z prostego faktu przegapienia wygasającego abonamentu domeny. Nic bardziej mylnego. Osoby handlujące domenami na rynku wtórnym dość często trafiają na zwalniane adresy po przedsiębiorcach, którzy nie dopilnowali przedłużenia ważności adresu swojej wizytówki internetowej. Co więcej zdarza się to również bardzo dużym firmom. Takie przypadki odnotowuje nasza aplikacja monitorująca działanie stron WWW. Zdarzyły się one nawet w naszym zrealizowanym na przełomie stycznia  i lutego br. badaniu serwisów internetowych polskich spółek giełdowych. Sprawdzaliśmy witryny  aż 423 firm notowanych na GPW i prawie 9% awarii było związanych z działaniem DNS, w tym jednym z powodów kłopotów był również brak przedłużenia domeny internetowej. Okazuje się, że nawet obecnie, kiedy coraz bardziej liczy się wizerunek i stała obecność w internecie odpowiednie zarządzanie domenami nie jest kwestią tak oczywista, jak mogłoby się wydawać. 

Od dzisiaj można korzystać z nowego interfejsu wyboru pakietów, na stałe również zagościł 30-dniowy okres testowy dla klientów chcących dokładnie sprawdzić nasze rozwiązanie. Nowością kierowaną do niekomercyjnego odbiorcy jest również pakiet darmowy umożliwiający w ograniczony sposób korzystanie z naszej usługi.
Nowy podział pakietów stanowią:

1. Pakiet podstawowy - kierowany do mikro i małych firm internetowych, np. małych sklepów on-line.

2. Pakiet zaawansowany - kierowany do średniej wielkości portali internetowych i e-sklepów, spółek akcyjnych notowanych na GPW, uczelnii wyższych, instytucji i e-urzędów.

3. Pakiet dedykowany - dla korporacji, dużych firm i portali internetowych, banków, dostawców aplikacji on-line (SaaS), agencji rządowych, firm hostingowych, operatorów i dostawców usług internetowych.

Poniżej prezentujemy tablicę przeliczników w punktacji wykorzystanej w kategorii dostępności i szybkości działania serwisów internetowych badanych w ramach tegorocznej edycji konkursu Złota Strona Emitenta.
Pierwszą tabelę stanowią punkty przyznawane za szybkość działania. System przeliczał czas odpowiedzi serwerów wg poniższej tabeli na punkty Monit24.pl w skali od 0 do 5. Suma punktów za szybkość działania i za dostępność (wg drugiej tabeli) ostatecznie przeliczana jest na punkty ZSE w skali 0-2 (przelicznik na końcu strony).

Szybkość odpowiedzi serwera [ms]

Punkty Monit24.pl

od

do

0

150

5

150

250

4

250

500

3

500

1000

2

> 3000

0

Przlicznik punktacji dostępności:

Poziom SL [%]

Punkty

Monit24.pl

Przestój w skali miesiąca

w minutach

od

do

99.99

100

5

0 - 1

99.99

99.90

4

1 – 3

99.90

99.60

3

3 - 5

99.60

99.30

2

5 - 10

99.30

99.00

1

10 - 15

< 99.00

0

> 120

Otrzymane punkty Monit24.pl zostały następnie przeliczone na punktacje ZSE w skali 0 do 2 wg następującego przelicznika:

Punkty Monit24.pl

Punkty ZSE

8 do 10

2

5 do 7

1

poniżej 5

0

Poznaj Monit

Jesteśmy firmą polską , od 14 lat zajmującą się badaniem i analizą poprawności i szybkości działania e-usług, systemów informatycznych on-line, aplikacji mobilnych i systemów transakcyjnych. 

Regulamin usługi Monit24.pl

Blog

Aplikacja mobilna G2A w Monit24
14 października 2020
W ostatnim czasie dla naszego Klienta G2A.COM wdrożyliśmy monitoring cyfrowych procesów biznesowych, które badamy 24h/7 dni w tygodniu. Dzięki temu nasz Klient ma 100%...

Nasi klienci

Obecnie monitorujemy kilkanaście tysięcy serwisów internetowych, w tym:

  • Banki i instytucje finansowe
  • Sklepy internetowe
  • Firmy hostingowe
  • Media
  • Agencje rządowe
  • Spółki akcyjne GPW

Wsparcie

Nasi partnerzy technologiczni:
  K2 Internet S.A.
  Oktawave.com

Copyright © 2006-2021 Monit24.pl Sp. z o.o.