2013
24
Apr
Ilu z kupujących w sklepie internetowym przed dokonaniem w nim zakupów zapoznało się z obowiązującym w nim regulaminem? Część traktuje to jak niepotrzebną stratę czasu. Czy ufać , że przedsiębiorca prowadzący działalność w sieci wywiąże się z obowiązków nałożonych na niego ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, umieszczając na swojej www regulamin, który jest obowiązkowy, ale czy będzie on również przejrzysty?
Zgodnie z ustawą klient, przed zawarciem umowy, powinien mieć nieodpłatnie udostępniony regulamin określający: rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną, warunki ich świadczenia, warunki zawierania i rozwiązywania umów oraz tryb postępowania reklamacyjnego. W regulaminie nie może też zabraknąć informacji o zasadach przetwarzania i ochrony danych osobowych klientów.
Pamiętajmy, że klient nie jest związany tymi postanowieniami regulaminu, które nie zostały mu udostępnione.