REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG MONIT24
Regulamin określa ogólne warunki korzystania z usługi monitorowania działania i
dostępności zasobów pod wskazanym adresem internetowym, świadczonej drogą
elektroniczną za pomocą systemu Monit24.
I. DEFINICJE
- Określenia użyte w Regulaminie w liczbie pojedynczej lub mnogiej oznaczają:
1) Abonament – wartość okresowej opłaty wyrażonej w kwocie netto z tytułu
świadczonej Usługi wynikająca z zawartej Umowy między Usługodawcą a
Użytkownikiem;
2) Adres internetowy – zasób dostępny w sieci IP pod określonym adresem URL
(np. smtp://mail.monit24.pl, https://monit24.pl, ping://217.17.42.81);
3) Awaria – niepoprawne działanie Oprogramowania powodujące uniemożliwienie
zebrania danych do prawidłowej realizacji Usługi;
4) Częstotliwość monitorowania – wartość odstępów czasu pomiędzy kolejnymi
sprawdzeniami monitorowanych zasobów;
5) Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni
ustawowo wolnych od pracy;
6) Kanał powiadomień – jest to wybierany przez Użytkownika z listy dostępnych w
Panelu Administracyjnym sposób przekazywania informacji przez Usługodawcę o
zdarzeniach, m.in. wiadomości SMS, poczta elektroniczna, komunikator
internetowy;
7) Login oraz Hasło Użytkownika – oznacza indywidualne oznaczenie Użytkownika
identyfikujący go i wybrany podczas Rejestracji ciąg znaków literowych,
cyfrowych lub innych. Hasło to poufny ciąg znaków literowych, cyfrowych lub
innych nadany podczas Rejestracji, umożliwiający jego autoryzację w Panelu
Administracyjnym;
8) Obsługa Serwisowa – w ramach Usług świadczonych na podstawie Umowy
Usługodawca zapewnia pomoc techniczną polegająca na obsłudze telefonicznej
lub e-mailowej Użytkowników przez Biuro Obsługi Klienta, bieżącej pomocy Biura
Obsługi Klienta w usuwaniu problemów związanych z jakością świadczonych
Usług oraz gotowości Biura Obsługi Klienta do usunięcia Awarii;
9) Oferta Monit24 – oferta Usługi dostępna na stronie internetowej Usługodawcy
https://monit24.pl albo indywidualnie przygotowywana oferta, zawierająca ceny
i parametry oferowanych Usług;
10)Oprogramowanie – chroniony prawem autorskim program komputerowy pod
nazwą Monit24, wraz z pozostałymi elementami, niebędącymi programem
komputerowym w rozumieniu Prawa autorskiego, ale stanowiące integralną
część Oprogramowania, służący do monitorowania dostępności i szybkości
działania systemów informatycznych, w tym Aktualizacja – kolejna ulepszona
wersja Oprogramowania, którą Usługodawca udostępnia Użytkownikowi bez
uiszczania dodatkowej opłaty;
11)Okres Rozliczeniowy – okres, za który dokonywane są rozliczenia zobowiązań
Użytkownika wobec Usługodawcy z tytułu świadczonych Usług, rozpoczynający
się i kończący we wskazanych przez Usługodawcę dniach miesiąca
kalendarzowego;
1/12
12)Okres Testowy – okres, w którym Usługodawca świadczy Użytkownikowi
Testowemu Usługę w ograniczonym zakresie. Długość Okresu Testowego wynosi
14 dni, chyba że aktualna Oferta lub indywidualne ustalenia Usługodawcy z
Użytkownikiem stwierdzają inaczej;
13)Opłata instalacyjna – uiszczania z góry jednorazowa opłata pobierana przy
aktywacji Usługi;
14)Panel Administracyjny – e-aplikacja dostępna drogą elektroniczną (sieć Internet)
pod adresem URL: https://panel.monit24.pl lub w formie aplikacji mobilnej,
służąca do konfigurowania i zarządzania Usługą. Panel dodatkowo może zostać
udostępniony pod innymi adresami URL;
15)Podwykonawca – podmiot, któremu Usługodawca powierzy wykonanie części
swoich zobowiązań wynikających z Umowy. Podwykonawcą nie jest członek
personelu Usługodawcy zatrudniony w oparciu o umowę cywilnoprawną, w tym
także prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, któremu Usługodawca
powierzył realizację poszczególnych czynności w ramach wykonywania Umowy;
16)Prawo autorskie – ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i
prawach pokrewnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1231 z późn. zm.);
17)Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia Usługi Monit24;
18)Rejestracja – dobrowolne ujawnienie Usługodawcy danych i informacji
potrzebnych w procesie zakładania konta w Systemie Monit24 przez Użytkownika
lub Użytkownika Testowego poprzez Panel Administracyjny lub w innej formie.;
19)Scenariusz monitoringu – model reprezentujący sposób sprawdzenia działania
danej usługi Użytkownika. Składa się z kroków, które odzwierciedlają
poszczególne etapy sprawdzania w określonej Częstotliwości monitorowania
(procesu monitorowania).Przykładem prostego Scenariusza monitoringu może
być:
Krok 1. Wejście na stronę główną
Krok 2. Wyszukanie produktu: telewizor
Krok 3. Dodanie znalezionego produktu do koszyka;
20)Stacja monitorująca (inaczej Lokacja lub Lokalizacja) – miejsce w sieci Internet,
zarządzana przez Usługodawcę z zainstalowaną aplikacją monitorującą, z której
Usługodawca przeprowadza monitoring;
21)System Monit24 – technologia Usługodawcy, na którą składa się Stacja
monitorująca, Oprogramowanie oraz infrastruktura informatyczna należąca do
Usługodawcy, za pomocą której świadczy on Usługę;
22)Usługa Testowa – wersja Usługi świadczona nieodpłatnie przez Usługodawcę w
Okresie Testowym, posiadająca ograniczoną funkcjonalność;
23)Umowa – umowa o świadczenie Usług zawarta pomiędzy Usługodawcą a
Użytkownikiem, określająca zakres i cenę świadczonych Usług, zawierana na czas
oznaczony lub na czas nieoznaczony. Zamówienie po akceptacji przez obie
Strony, stanowi Umowę.
24)Usługa – usługa Monit24 świadczona bezpośrednio przez Usługodawcę,
polegająca na monitorowaniu działania i dostępności zasobów pod wskazanymi
Adresami internetowymi (monitoring), w określonej Częstotliwości
monitorowania, świadczona drogą elektroniczną (sieć Internet) za pomocą
Systemu Monit24 lub Zamówieniu.
25)Usługodawca – Monit24.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w
Krakowie, Plac Wolnica 13/10, 31-060 Kraków, wpisana do Rejestru
Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w
Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
2/12
KRS:0000354678, posiadająca numer NIP: 6762413790, REGON: 121144930 i
kapitał zakładowy w wysokości 5000 zł;
26)Użytkownik – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba
prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej,
posiadająca zdolność do zaciągania we własnym imieniu zobowiązań oraz
nabywania praw, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub
zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową, korzystająca z Usług świadczonych
przez Usługodawcę;
27)Użytkownik Testowy – Użytkownik który korzysta z Usługi Testowej;
28)Zamówienie – formularz zamówienia Usług przesyłany przez Użytkownika lub
Użytkownika Testowego do Usługodawcy za pomocą środków porozumiewania
się na odległość określający zakres świadczonych Usług .
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE - Użytkownik jest zobowiązany do korzystania z Usług Usługodawcy zgodnie z ich
przeznaczeniem oraz zgodnie z Umową, Regulaminem i obowiązującymi przepisami
prawa. - Użytkownik korzysta z wszelkich danych, informacji i wyników działania Usługi
wyłącznie na swoje własne ryzyko. - Rejestracja dostępna jest wyłącznie dla przedsiębiorców w rozumieniu art. 4 ust. 1
lub 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców, organizacji
pozarządowych w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o
działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, stowarzyszeń, fundacji oraz
jednostek sektora finansów publicznych. Dane wprowadzone przy Rejestracji są
wiążące dla potrzeb świadczenia Usług na rzecz danego Użytkownika. Usługodawca
zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia i weryfikacji dokumentów
potwierdzających prawdziwość danych wprowadzonych przez Użytkownika. - Usługodawca świadczy Usługi na wyłączny użytek Użytkownika. Użytkownik nie może
udostępniać osobom trzecim Usług świadczonych na podstawie Umowy, bez
uprzedniej zgody Usługodawcy. - Rozpoczęcie korzystania z Usługi zarówno na Okres Testowy jak i w wyniku zawarcia
Umowy jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu. - Poprzez potwierdzenie akceptacji Regulaminu, Użytkownik w szczególności
oświadcza, że:
1) wprowadzone przez niego dane są prawdziwe, aktualne i dotyczą jego osoby lub
podmiotu reprezentowanego w granicach uprawnionego umocowania;
2) wprowadzony przez niego adres e-mail oraz numer telefonu komórkowego są
właściwe dla potrzeb otrzymywania istotnych informacji o świadczonych
Usługach, a dostęp do nich posiadają wyłącznie osoby uprawnione do składania
oświadczeń woli w imieniu Użytkownika;
3) wyraża zgodę na świadczenie Usług na warunkach ustanowionych w
Regulaminie;
4) wyraża zgodę na otrzymywanie od Usługodawcy korespondencji związanej ze
świadczoną Usługą, w szczególności raportów okresowych, powiadomień,
informacji technicznych i handlowych dotyczących Usługi. Informacje te mogą być
przesyłane na adresy i numery kontaktowe zdefiniowane w Panelu
Administracyjnym.
3/12 - Usługodawca świadczy Usługi na zasadach wskazanych w Umowie i Regulaminie. W
razie rozbieżności pomiędzy postanowieniami Umowy i Regulaminu, za wiążące
uważa się postanowienia Umowy. - Usługodawca zastrzega możliwość odrębnego uregulowania zasad korzystania z
Usługi, ze względu na specyfikę danej Usługi. - Składając Zamówienie, Użytkownik wyraża zgodę na zamieszczenie nazwy jego firmy
oraz używanego znaku towarowego, w obszarze strony internetowej Usługodawcy, w
celach informacyjnych co do publicznego potwierdzenia realizacji Usługi.
10.Sporządzając opinię lub referencję na rzecz Usługodawcy, Użytkownik wyraża zgodę
na zamieszczenie sporządzonej opinii lub referencji, a także nazwy jego firmy oraz
używanego znaku towarowego, w obszarze strony internetowej Usługodawcy, w
celach informacyjnych co do publicznego potwierdzenia realizacji Usługi oraz oceny
jej jakości.
11.Użytkownikowi w każdym czasie przysługuje prawo żądania zaprzestania publikacji
informacji o których stanowią powyższe postanowienia. W braku odmiennych
uprzednich ustaleń, Użytkownikowi nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu
wykorzystywania przez Usługodawcę opinii, referencji, logo lub nazwy firmy o
których stanowią powyższe postanowienia.
III. UMOWA Z UŻYTKOWNIKEM - Usługę można zamówić poprzez Biuro Obsługi Klienta, telefonicznie lub e-mailowo
pod adresem bok@monit24.pl lub poprzez stronę internetową Usługodawcy
https://monit24.pl dokonując Rejestracji w Panelu Administracyjnym. - Dostęp do Usługi dla Użytkownika możliwy jest po zawarciu Umowy.
- Umowa może być zawarta na czas oznaczony lub nieoznaczony.
- Umowa na czas oznaczony po upływie okresu obowiązywania jest automatycznie
przedłużana na czas nieoznaczony, chyba że Użytkownik poinformuje Usługodawcę o
wypowiedzeniu umowy lub zmieni Zamówienie w terminie 30 dni przed upływem
okresu obowiązywania Umowy w formie pisemnej lub elektronicznej. - W trakcie obowiązywania Umowy na czas oznaczony Użytkownik ma prawo do
zmiany parametrów świadczonej Usługi, z zastrzeżeniem, że wybór ten nie może
dotyczyć niższej opłaty za Abonament. - Termin wypowiedzenia Umowy na czas nieoznaczony wynosi 1 miesiąc
kalendarzowy. Wypowiedzenie Umowy wymaga zachowania formy pisemnej lub
elektronicznej. - Użytkownik może rozwiązać Umowę na czas oznaczony przed upływem wskazanego
w niej terminu, co powoduje naliczenie opłaty dodatkowej w wysokości 1/30
miesięcznego Abonamentu pomnożonego przez ilość dni pozostałych od momentu
złożenia wypowiedzenia do końca terminu Umowy. Powyższe nie wyłącza możliwości
wprowadzenia postanowień w Umowie dotyczących dodatkowych uprawnień
Usługodawcy w przypadku rozwiązania Umowy przez Użytkownika. - Użytkownik może przenieść prawa i obowiązki wynikające z Umowy na osobę trzecią,
pod warunkiem uzyskania uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy, pod rygorem
nieważności. Opłaty związane z cesją praw i przejęciem obowiązków pobiera się od
dotychczasowego Użytkownika, według opłat określonych w Umowie. Na
dotychczasowym Użytkowniku, ciąży również obowiązek uregulowania wszelkich
należności za Usługi, powstałych do dnia cesji i musi być wypełniony przed
dokonaniem cesji, chyba, że strony postanowią inaczej za wiedzą i pisemną zgodą
Usługodawcy. Użytkownik nie może dokonać cesji na rzecz osoby trzeciej innej niż ta,
której dotyczyła pisemna zgoda Usługodawcy. Usługodawca może zażądać, by
4/12
dokonanie cesji odbyło się na podstawie porozumienia zawartego między
Usługodawcą, Użytkownikiem oraz osobą trzecią.
IV. SPOSÓB REALIZACJI USŁUGI I OKRES TESTOWY - Usługa umożliwia gromadzenie i przetwarzanie danych na temat dostępności,
szybkości działania i innych publicznie dostępnych informacji dotyczących
monitorowanych przez Użytkownika usług internetowych, aplikacji i serwerów. - Usługa zapewnia wysyłanie powiadomień za pomocą wybranego Kanału
powiadomień, w tym poczty elektronicznej lub wiadomości SMS lub komunikatorów
internetowych wskazanych przez Użytkownika w Panelu Administracyjnym, w
przypadku wykrycia zdarzenia związanego z działaniem monitorowanych zasobów,
zgodnie z konfiguracją w Panelu Administracyjnym. - Do poprawnego korzystania z Usługi niezbędne jest posiadanie przez Użytkownika
urządzenia teleinformatycznego, z dostępem do sieci Internet, wyposażonego w
poprawnie zainstalowaną, skonfigurowaną oraz zaktualizowaną przeglądarkę
internetową (Google Chrome, Microsoft Internet Explorer, Microsoft Edge, Mozilla
Firefox, Opera, Safari lub równorzędną) oraz program pocztowy (Microsoft Outlook,
Mozilla Thunderbird lub równorzędny). - Do korzystania z Usług świadczonych przy użyciu poczty elektronicznej lub
wiadomości SMS, wymagane jest posiadanie przez Użytkownika odpowiednio
aktywnego i poprawnie skonfigurowanego konta poczty elektronicznej lub telefonu
komórkowego. - Po stronie Użytkownika leży zapewnienie dostępu do sieci Internet w celu
korzystania z Usługi. Użytkownik zobowiązuje się do utrzymywania bezpieczeństwa
swojego połączenia z siecią Internet, używanego systemu informatycznego, poprzez
regularne instalowanie aktualizacji bezpieczeństwa dostarczonych przez
producentów oprogramowania oraz do stosowania regularnie aktualizowanego
oprogramowania antywirusowego. - Użytkownik ma ciągły dostęp do wyników monitorowania oraz możliwości
konfiguracji Usługi poprzez Panel Administracyjny. - Aktywowanie Usługi Testowej na Okres Testowy możliwe jest za pomocą Rejestracji
w Panelu Administracyjnym lub poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta
(telefonicznie lub e-mailowo). - Usługa Testowa jest aktywowana na Okres Testowy maksymalnie do 60 dni od daty
aktywowania Usługi. W ramach Okresu Testowego Usługodawca oferuje Usługę o
podstawowych parametrach zgodnych z aktualną Ofertą Monit24. - W każdej chwili obowiązywania Okresu Testowego Usługodawca może zablokować
bądź usunąć konto Użytkownika Testowego, bez podania przyczyny.
10.Użytkownik Testowy po Okresie Testowym z chwilą zawarcia Umowy lub przesłania
Zamówienia na Usługę staje się Użytkownikiem.
V. PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA I USŁUGODAWCY - Usługodawca zobowiązuje się do uruchomienia i świadczenia Usługi z należytą
starannością, zgodnie z Zamówieniem lub Umową na rzecz Usługodawcy w pełnym
zakresie. - Usługodawca jest uprawniony do powierzenia wykonania części przedmiotu Umowy
Podwykonawcom. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za działania
Podwykonawców jak za własne działania. - Użytkownik i Użytkownik Testowy zobowiązani są do podania prawdziwych danych w
trakcie Rejestracji oraz aktualizacji tych danych w Panelu Administracyjnym lub e5/12
mailowo pod adresem bok@monit24.pl. Przy czym Usługodawca zapewnia
niezbędne środki bezpieczeństwa danych. - Użytkownik i Użytkownik Testowy zobowiązują się do korzystania z Usług w sposób
nienaruszający praw osób trzecich, dobrych obyczajów ani przepisów prawa oraz
ponosi odpowiedzialność za sposób korzystania z Usług przez podmioty trzecie,
którym Użytkownik udostępnił jego Login i Hasło Użytkownika. - Użytkownik zobowiązany jest do terminowego regulowania opłat wynikających z
Umowy. - Użytkownik publikując dane uzyskane dzięki Usłudze ma obowiązek zamieścić
informacje o źródle ich pochodzenia. - Użytkownik zobowiązany jest do informowania Usługodawcy o wszelkich zmianach
mających wpływ na realizację Umowy. - W razie wprowadzania przez Użytkownika zmian mogących mieć wpływ na
kompatybilność Oprogramowania lub Scenariusza monitoringu, Użytkownik
poinformuje z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem Usługodawcę o planowanych
zmianach i udostępni Usługodawcy nową wersję oprogramowania do testów. W
przeciwnym wypadku Usługodawca nie odpowiada za nieprawidłowe działanie
monitoringu, spowodowane zmianami wprowadzonymi w monitorowanym Adresu
internetowego Użytkownika. - Użytkownikowi i Użytkownikowi Testowemu zabrania się w szczególności:
1) korzystania z Usługi w sposób, który może doprowadzić do naruszenia
prawidłowego funkcjonowania sieci i systemów komputerowych ;
2) dokonywania zmian, usuwanie lub dodawanie jakichkolwiek zapisów do
informacji osób trzecich bez ich zgody;
3) prowadzenia działań mających na celu uzyskanie nieautoryzowanego dostępu do
systemów komputerowych lub przechowywanych w nich informacji polegających
w szczególności na przełamaniu zabezpieczeń lub obchodzeniu mechanizmów
lub procedur zabezpieczeń;
4) naruszenia praw własności intelektualnej osób trzecich;
5) rozpowszechniania materiałów zawierających treści niezgodne z przepisami
prawa.
10.W przypadku uzyskania przez Usługodawcę informacji o korzystaniu przez
Użytkownika albo Użytkownika Testowego z Usług niezgodnie z Regulaminem,
Umową lub z przepisami prawa, Usługodawca ma prawo natychmiast zablokować
Użytkownikowi dostęp do Usługi oraz przetwarzać dane osobowe Użytkownika w
celu ustalenia jego odpowiedzialności, a także przekazać te dane odpowiednim
organom władzy publicznej.
11.Usługodawca ma prawo niezwłocznie zaprzestać świadczenia Usług Użytkownikowi
albo Użytkownikowi Testowemu lub rozwiązać Umowę z Użytkownikiem, bez prawa
zwrotu niewykorzystanej kwoty Abonamentu, jeżeli:
1) Użytkownik naruszy postanowienia Umowy lub Regulaminu,
2) Użytkownik będzie korzystał z Usługi niezgodnie z jej przeznaczeniem i
określonymi parametrami,
3) Użytkownik będzie działał na szkodę innych Użytkowników Usługodawcy lub
użytkowników sieci Internet.
VI. WARUNKI PŁATNOŚCI - Użytkownik dokonuje opłat za Usługi świadczone przez Usługodawcę zgodnie z
treścią Umowy, na podstawie faktur wystawianych przez Usługodawcę, na zasadach
określonych w Regulaminie.
6/12 - Faktura z tytułu Usługi jest przesyłana w formie elektronicznej w wiadomości e-mail,
na co Użytkownik wyraża zgodę. Jeżeli Użytkownik nie wskazał innego adresu e-mail
do dostarczania faktur, obowiązującym adresem jest ten, podany podczas
Rejestracji. - Użytkownik jest zobowiązany do dokonywania płatności przelewem na rachunek
bankowy wskazany przez Usługodawcę na fakturze w terminie wskazanym na
fakturze. - Do pierwszej faktury wystawionej Użytkownikowi doliczana jest Opłata instalacyjna
określona w Umowie. W szczególnych przypadkach Użytkownik może być zwolniony
z opłaty instalacyjnej. - Termin płatności faktury wynosi 7 dni. W szczególnych przypadkach Termin płatności
może zostać wydłużony. - Za dzień dokonania zapłaty faktury uważa się dzień uznania należności na rachunku
bankowym Usługodawcy. - W przypadku nieotrzymania faktury przez Użytkownika za dany Okres Rozliczeniowy,
Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić ten fakt do Usługodawcy. Skutki
niedokonania zgłoszenia obciążają Użytkownika. - Abonament naliczany jest proporcjonalnie od chwili zawarcia Umowy do końca
danego rozpoczętego Okresu Rozliczeniowego. - Faktura wystawiana w cyklu miesięcznym, kwartalnym lub innym określonym w
Umowie.
10.Płatność za Usługi naliczana jest z góry za dany cykl, którego dotyczy. W szczególnych
przypadkach płatność za Usługi może być naliczana z dołu.
11.Brak wpłaty na rachunek Usługodawcy należności z tytułu faktury wystawionej
Użytkownikowi na podstawie Umowy, przekraczający termin płatności wskazany na
fakturze o 14 dni, może skutkować zablokowaniem Użytkownikowi dostępu do
Panelu Administracyjnego oraz zawieszeniem świadczenia Usług. Usługi są
wznawiane w dniu zaksięgowania na rachunku Usługodawcy wszystkich zaległych
należności na rachunku Usługodawcy.
12.Zawieszenie Usług z tytułu braku opłat za Abonament nie zwalnia Użytkownika z
opłaty za Abonament za kolejny Okres Rozliczeniowy, wynikający z Umowy.
13.Brak wpłaty na rachunek Usługodawcy należności z tytułu faktury wystawionej
Użytkownikowi na podstawie Umowy, przekraczający termin płatności wskazany na
fakturze o 30 dni, może skutkować wypowiedzeniem Umowy o świadczenie Usług
przez Usługodawcę w trybie natychmiastowym oraz naliczeniem opłaty w przypadku:
1) Umów na czas nieoznaczony – 100% wartości opłaty za Abonament za jeden
Okres Rozliczeniowy
2) Umów na czas oznaczony – 100% wartości opłat za Abonament za wszystkie
pozostałe Okresy Rozliczeniowe wyliczone proporcjonalnie do końca
obowiązywania Umowy.
14.Od zaległych płatności Usługodawca ma prawo naliczać odsetki ustawowe za
opóźnienie.
15.W przypadku dokonania przez Użytkownika płatności, Usługodawcy przysługuje
prawo do zaliczenia bieżącej wpłaty w pierwszej kolejności na poczet najstarszego
zobowiązania Użytkownika, a następnie na naliczone przez Usługodawcę odsetki
ustawowe za opóźnienie.
16.Jeżeli Użytkownik nie rozwiązał Umowy, a jedynie zaprzestał korzystania z Usług z
winy nieleżącej po stronie Usługodawcy, Usługodawca ma prawo dalej naliczać
opłaty za Abonament.
7/12
17.Wyłącza się prawo żądania przez Użytkownika umniejszania należności z Umowy za
świadczenie niespełnione w całości lub części wskutek działań Użytkownika.
18.Usługodawca ma prawo do odmowy zawarcia Umowy z Użytkownikiem, który
posiada nieuregulowane należności wobec Usługodawcy.
VII. OBSŁUGA SERWISOWA i PRZERWY TECHNICZNE - Biuro Obsługi Klienta realizuje obsługę Użytkowników w szczególności poprzez:
1) przyjmowanie i obsługę składanych przez Użytkownika zapytań o ofertę i
zamówień;
2) udzielanie informacji Użytkownikom na temat funkcjonalności Usługi;
3) przyjmowanie zgłoszeń serwisowych, awarii, reklamacji. - W ramach świadczonych Usług Usługodawca zapewnia Użytkownikowi Obsługę
Serwisową za pomocą Biura Obsługi Klienta, poprzez możliwość:
1) kontaktu telefonicznego z Biurem Obsługi Klienta w dni robocze pomiędzy
godzinami 9:00 – 17:00 pod numerem udostępnionym na stronie
http://monit24.pl/kontakt,
2) kontaktu poprzez e-mail: bok@monit24.pl przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na
dobę. - Użytkownik zobowiązany jest zgłaszać Awarie do Usługodawcy niezwłocznie po ich
stwierdzeniu. - Usługodawca zarejestruje zgłoszenie Awarii zapisując czas, gdy został o tym
powiadomiony lub gdy powiadomił Użytkownika o Awarii. - Usługodawca zobowiązuje się do usunięcia Awarii niezwłocznie, najpóźniej w
terminie do 5 dni roboczych od dnia wykrycia lub zgłoszenia Awarii przez
Użytkownika. Usługodawca w uzasadnionych przypadkach może wydłużyć termin
usunięcia Awarii, o czym poinformuje Użytkownika. Usługodawca niezwłocznie
powiadomi Użytkownika o usunięciu Awarii. - Usługodawca może w razie potrzeby przeprowadzenia prac instalacyjnych lub
konserwacyjnych okresowo zawiesić Usługi w celu przeprowadzenia takich prac. W
przypadku gdy takie zawieszenie będzie dłuższe niż 30 minut, Usługodawca
powiadomi o tym fakcie Użytkownika. - Usługodawca zastrzega sobie prawo do robienia możliwie krótkich przerw
technicznych w funkcjonowaniu Usługi związanych z obsługą, konserwacją systemu i
wdrażaniem nowych funkcjonalności. - Usługodawca poinformuje Użytkownika pocztą elektroniczną na wskazany przez
Użytkownika adres e-mail w Panelu Administracyjnym lub w inny sposób wynikający
z Umowy, jeśli planowana przerwa techniczna trwać będzie dłużej niż 30 minut.
VIII. OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI USŁUGODAWCY - Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
1) nienależycie lub błędnie skonfigurowane Usługi przez Użytkownika;
2) gromadzone i przekazywane przez Użytkownika treści oraz dane i nie wykonuje
jakiejkolwiek kontroli działań Użytkownika w tym zakresie;
3) utrudnienia w dostarczaniu poczty elektronicznej, wynikające z winy serwisów
zewnętrznych;
4) konfiguracje, aktualizację lub modyfikacje wymagane w odniesieniu do
jakiegokolwiek urządzenia lub oprogramowania Użytkownika;
5) Awarie w Usługach spowodowane lub wynikające z Awarii urządzeń lub
oprogramowania Użytkownika;
8/12
6) płatności dokonywane przez Użytkownika za pośrednictwem Internetu, za
pomocą karty kredytowej lub z wykorzystaniem innych mediów elektronicznych. - Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe w
wyniku:
1) specyfiki działania usług wykorzystujących technologie charakteryzujące się
zmiennymi w czasie parametrami wpływającymi na jakość, w tym z
wykorzystaniem sieci Internet;
2) braku ciągłości świadczenia Usług spowodowanym działaniem lub zaniechaniem
podmiotów trzecich (w tym dostawców łącz, dostawców energii elektrycznej,
usługodawców hostingowych i innych kontrahentów Usługodawcy);
3) niewykonania bądź nienależytego wykonania Usługi w przypadku, gdy wynika to z
działania siły wyższej rozumianej jako zdarzenie o charakterze nadzwyczajnym,
niemożliwe do przewidzenia i zapobieżenia, a w szczególności: działanie sił
przyrody, wojna, epidemia, akty władzy publicznej, nie wynikające z winy
Usługodawcy lub innych przyczyn niezależnych od Usługodawcy, a w
szczególności uszkodzeń lub awarii spowodowanych przez Użytkownika lub
osoby trzecie, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności;
4) nieprawidłowego wykorzystania Usługi;
5) wykorzystania udostępnionych Użytkownikowi informacji autoryzujących dostęp
do Usługi przez podmioty trzecie;
6) naruszenia przez Użytkownika postanowień Regulaminu, Umowy i innych
przepisów prawa. - Odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania
Umowy lub Regulaminu ograniczona jest do świadczeń na rzecz Użytkownika
określonych w Umowie. - Odpowiedzialność Usługodawcy wobec Użytkownika nie może być wyższa od kwoty
wynagrodzenia, jakie na podstawie Umowy Usługodawca otrzymał od Użytkownika. - Z wyłączeniem sytuacji, gdy szkoda została spowodowana przez Usługodawcę
umyślnie, dochodzenie odszkodowania przewyższającego wartość powyższych
świadczeń jest wyłączone. - Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie oraz utracone przez
Użytkownika lub klientów Użytkownika korzyści, w szczególności za utratę
przychodów bądź zysków, utratę klientów, utratę możliwości rozwinięcia działalności
bądź utratę spodziewanych oszczędności.
IX. REKLAMACJA - Reklamacja Użytkownika w związku z nienależytym świadczeniem Usługi może zostać
złożona Usługodawcy w formie pisemnej lub elektronicznej na adres siedziby
Usługodawcy lub telefonicznie w Biurze Obsługi Klienta w dni robocze pomiędzy
godzinami 9:00 – 17:00, pod numerem udostępnionym na stronie
https://monit24.pl/kontakt, lub poprzez e-mail: bok@monit24.pl przez całą dobę. - Reklamacja powinna określać:
1) dane Użytkownika umożliwiające kontakt z nim oraz jego identyfikację w
Systemie Monit24,
2) przedmiot reklamacji,
3) okoliczności uzasadniające reklamację,
4) wskazanie żądania oraz ewentualnie sugestie co do sposobu usunięcia
zarzucanej nieprawidłowości.
9/12 - W przypadku gdy reklamacja nie zawiera elementów określonych w ww. pkt.
Użytkownik zostanie wezwany do uzupełnienia braków. Zgłoszenie niespełniające
ww. wymogów jest nieskuteczne do dnia jego uzupełnienia. - Usługodawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej
lub pocztą elektroniczną na adres wskazany przez Użytkownika, w terminie 30 dni od
daty jej otrzymania, wskazując, czy uznaje reklamację oraz w jaki sposób zamierza ją
załatwić lub informując o braku podstaw do uznania reklamacji wraz z
uzasadnieniem swojego stanowiska. Termin, o którym mowa w zdaniu
poprzedzającym biegnie dla Usługodawcy od dnia poprawnego uzupełnienia
zgłoszenia reklamacji. - W przypadku konieczności uzupełnienia zgłoszenia reklamacji lub wyjaśnienia
dodatkowych okoliczności związanych z usługami świadczonymi na rzecz
Usługodawcy przez podmioty, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności,
Usługodawca przesyła Użytkownikowi w terminie 14 dni informację o potrzebie
uzupełnienia przez niego zgłoszenia lub wyjaśnienia tych okoliczności. - Zgłoszenie reklamacji nie powoduje zawieszenia wynikających z Regulaminu lub
Umowy obowiązków Użytkownika, w tym nie zwalnia Użytkownika z obowiązku
uregulowania faktury za Okres Rozliczeniowy, w którym wystąpiło zdarzenie
uzasadniające według Użytkownika złożenie reklamacji, za Usługi niebędące
przedmiotem reklamacji. - W przypadku uznania reklamacji, kwota podlegająca zwrotowi zostanie wypłacona
Użytkownikowi przelewem na wskazane przez niego w reklamacji konto bankowe
albo kwota ta zostanie zaliczona na poczet przyszłych należności – zgodnie z
wnioskiem Użytkownika zawartym w reklamacji. - W sytuacji, kiedy Usługodawca posiada wobec Użytkownika jakiekolwiek
wierzytelności wymagalne i niesporne, Usługodawca może potrącić te wierzytelności
z wierzytelnością Użytkownika wobec Usługodawcy, powstałą z tytułu uznania
reklamacji za zasadną. - Jeżeli przedmiotem uznanej reklamacji było nieprawidłowe obliczenie należności z
tytułu świadczenia Usługi, kwota ta zostanie zaliczona na poczet przyszłych
należności. W przypadku braku możliwości zwrotu należności w powyższy sposób,
odpowiednia kwota zostanie przekazana przez Usługodawcę na wskazany przez
Użytkownika rachunek bankowy.
X. POUFNOŚĆ I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH - Wszelkie informacje o charakterze technicznym, technologicznym, handlowym w
tym warunki opłat lub związane z organizacją przedsiębiorstwa każdej ze stron,
uzyskane przez drugą stronę w trakcie negocjacji i wykonywania Umowy będą
traktowane jak tajemnica przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji, niezależnie od tego czy strona podjęła niezbędne działania
w celu zachowania ich poufności z zastrzeżeniem, że strony są uprawnione do
ujawnienia informacji w zakresie wymaganym przez prawo, w tym na żądanie
uprawnionych organów. Powyższe ograniczenie obowiązuje przez okres od zawarcia
Umowy do upływu jednego roku od jej wygaśnięcia lub rozwiązania. - Usługodawca przetwarza dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami i
regulacjami o ochronie danych osobowych i dokłada wszelkich starań, aby zapewnić
bezpieczeństwo i ochronę danych osobowych podczas przetwarzania. - Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie danych podanych podczas Rejestracji
w celu niezbędnym do prawidłowego świadczenia Usługi.
10/12 - Kontakt w sprawach ochrony danych osobowych po stronie Usługodawcy
możliwy jest poprzez adres e-mail: rodo@monit24.pl lub telefonicznie pod numerem
+48 500 170 232. - Informacje o sposobach ochrony bezpieczeństwa, prywatności i danych
osobowych Usługodawca zamieszcza na swojej stronie internetowej
https://monit24.pl lub w Umowie. - Szczegółowe informacje dotyczące ochrony i przetwarzania danych osobowych
określa polityka prywatności Usługodawcy dostępna na stronie internetowej
Usługodawcy https://monit24.pl/polityka_prywatnosci.
XI. KORESPONDENCJA - O ile Regulamin lub Umowa nie stanowi inaczej, wszelkie zawiadomienia związane z
realizacją Umowy, będą dokonywane w formie elektronicznej na adres poczty
elektronicznej wskazany przez Użytkownika podczas Rejestracji lub w Umowie lub za
pomocą poczty polskiej lub kurierem. Adresat zawiadomienia niezwłocznie
potwierdzi fakt otrzymania korespondencji przesłanej drogą elektroniczną. - Dane kontaktowe Usługodawcy, będą każdorazowo określane w Umowie.
XII. PRAWA AUTORSKIE - Usługodawca świadczy Usługę w oparciu o System Monit24 będący własnością
Usługodawcy. - Wszelkie prawa autorskie w rozumieniu Prawa autorskiego dotyczące
Oprogramowania, na podstawie którego jest świadczona Usługa przynależą
wyłącznie Usługodawcy. - Treści będące utworami w rozumieniu Prawa autorskiego i zamieszczone na stronie
internetowej Usługodawcy, w tym jego logo, nazwa i projekt graficzny, zdjęcia, teksty
stanowią przedmiot ochrony prawa autorskiego Usługodawcy albo innego
uprawnionego podmiotu. - Regulamin określa warunki licencyjne dotyczą wszystkich utworów wytworzonych
przez Usługodawcę, na które zostaje udzielona Licencja lub które zostają
udostępnione. - Użytkownik nie może używać utworów wytworzonych przez Usługodawcę wbrew
Regulaminowi. - Użytkownikowi udziela się odpłatnej, niewyłącznej licencji w przedmiocie
posługiwania się dokumentami udostępnionymi lub przesłanymi drogą elektroniczną
przez Usługodawcę, w szczególności raportami okresowymi. - Licencja obejmuje prawo modyfikacji, utrwalania, zwielokrotniania techniką cyfrową,
wprowadzania do pamięci urządzenia teleinformatycznego, komputera, sieci
komputerowej, publicznego udostępniania i wyświetlania w obszarze strony
internetowej zamieszczonej pod adresem URL podanym przez Użytkownika. - Udzielona licencja jest nieograniczona czasowo.
- Użytkownik zamieszczając w Systemie Monit24 jakiekolwiek dane, pliki, dokumenty
lub jakiekolwiek inne treści, w szczególności treści stanowiące utwór w rozumieniu
Prawa autorskiego oświadcza, że jest uprawniony i uzyskał wszelkie wymagane zgody
i zezwolenia konieczne do udzielenia innym Użytkownikom w zakresie koniecznym
dla korzystania z Systemu Monit24.
11/12
XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE - Nieważność lub niewykonalność któregokolwiek z postanowień Regulaminu lub
Umowy nie ma wpływu na ważność i skuteczność pozostałych postanowień
Regulaminu lub Umowy. - Usługodawca zastrzega sobie prawo do usunięcia zgromadzonych w Systemie
danych, zaprzestania działalności, przeniesienia praw do Systemu Monit24, zmiany
nazwy, domeny oraz podjęcia wszelkich dozwolonych przez prawo czynności
związanych z Usługą. - W przypadku jakichkolwiek sporów wynikłych w związku z realizacją Umowy,
strony zobowiązują się rozwiązać je polubownie w drodze wzajemnych negocjacji.
Gdyby polubowne rozwiązanie sporu okazało się niemożliwe Usługodawca albo
Użytkownik podda spór do rozstrzygnięcia sądowi powszechnemu, właściwemu
miejscowo ze względu na siedzibę Usługodawcy. - Prawem właściwym dla wykonania i interpretacji Regulaminu oraz Umowy jest
prawo polskie. - Usługodawca wyraża zgodę na tłumaczenie Regulaminu lub Umowy na inne
języki, z zastrzeżeniem, że wersja polska jest wiążąca dla wszelkich przypadków
interpretacji zapisów Regulaminu lub Umowy powstałych w związku z tłumaczeniami. - W sprawach nieuregulowanych Umową lub Regulaminem stosuje się
obowiązujące przepisy prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego. - Regulamin zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną (Dz. U. 2019 r., poz. 123 z późn. zm.) i art. 384 Kodeksu
cywilnego ma charakter wiążący. - Regulamin zastępuje wszelkie wcześniejsze regulaminy obowiązujące u
Usługodawcy. - Usługodawca zastrzega sobie prawo zmian Regulaminu. Zmiany te obowiązują od
chwili udostępnienia nowej wersji Regulaminu na stronie internetowej Usługodawcy
https:// monit24.pl. - W przypadku zmiany Regulaminu Użytkownik ma prawo do wniesienia sprzeciwu
w terminie 14 dni od chwili udostępnienia nowej wersji Regulaminu. W przypadku
wniesienia sprzeciwu Usługodawca ma prawo do:
1) potraktowania sprzeciwu jako oferty wcześniejszego rozwiązania Umowy i
przyjęcia jej za zwrotem opłat proporcjonalnie do niewykorzystanych świadczeń,
2) utrzymania świadczenia Usługi na dotychczas obowiązujących zasadach do końca
bieżącego Okresu Rozliczeniowego. - Aktualny Regulamin jest publikowany na stronie internetowej Usługodawcy
https:// monit24.pl oraz dostarczany nieodpłatnie Użytkownikowi wraz z Umową, a
także na każde jego żądanie w formie pisemnej lub elektronicznej. - Regulamin obowiązuje od dnia 31.01.2020 r.
12/12
Kontakt

