REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG MONIT24
Regulamin określa ogólne warunki korzystania z usługi monitorowania działania i
dostępności zasobów pod wskazanym adresem internetowym, świadczonej drogą
elektroniczną za pomocą systemu Monit24.
I. DEFINICJE

  1. Określenia użyte w Regulaminie w liczbie pojedynczej lub mnogiej oznaczają:
    1) Abonament – wartość okresowej opłaty wyrażonej w kwocie netto z tytułu
    świadczonej Usługi wynikająca z zawartej Umowy między Usługodawcą a
    Użytkownikiem;
    2) Adres internetowy – zasób dostępny w sieci IP pod określonym adresem URL
    (np. smtp://mail.monit24.pl, https://monit24.pl, ping://217.17.42.81);
    3) Awaria – niepoprawne działanie Oprogramowania powodujące uniemożliwienie
    zebrania danych do prawidłowej realizacji Usługi;
    4) Częstotliwość monitorowania – wartość odstępów czasu pomiędzy kolejnymi
    sprawdzeniami monitorowanych zasobów;
    5) Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni
    ustawowo wolnych od pracy;
    6) Kanał powiadomień – jest to wybierany przez Użytkownika z listy dostępnych w
    Panelu Administracyjnym sposób przekazywania informacji przez Usługodawcę o
    zdarzeniach, m.in. wiadomości SMS, poczta elektroniczna, komunikator
    internetowy;
    7) Login oraz Hasło Użytkownika – oznacza indywidualne oznaczenie Użytkownika
    identyfikujący go i wybrany podczas Rejestracji ciąg znaków literowych,
    cyfrowych lub innych. Hasło to poufny ciąg znaków literowych, cyfrowych lub
    innych nadany podczas Rejestracji, umożliwiający jego autoryzację w Panelu
    Administracyjnym;
    8) Obsługa Serwisowa – w ramach Usług świadczonych na podstawie Umowy
    Usługodawca zapewnia pomoc techniczną polegająca na obsłudze telefonicznej
    lub e-mailowej Użytkowników przez Biuro Obsługi Klienta, bieżącej pomocy Biura
    Obsługi Klienta w usuwaniu problemów związanych z jakością świadczonych
    Usług oraz gotowości Biura Obsługi Klienta do usunięcia Awarii;
    9) Oferta Monit24 – oferta Usługi dostępna na stronie internetowej Usługodawcy
    https://monit24.pl albo indywidualnie przygotowywana oferta, zawierająca ceny
    i parametry oferowanych Usług;
    10)Oprogramowanie – chroniony prawem autorskim program komputerowy pod
    nazwą Monit24, wraz z pozostałymi elementami, niebędącymi programem
    komputerowym w rozumieniu Prawa autorskiego, ale stanowiące integralną
    część Oprogramowania, służący do monitorowania dostępności i szybkości
    działania systemów informatycznych, w tym Aktualizacja – kolejna ulepszona
    wersja Oprogramowania, którą Usługodawca udostępnia Użytkownikowi bez
    uiszczania dodatkowej opłaty;
    11)Okres Rozliczeniowy – okres, za który dokonywane są rozliczenia zobowiązań
    Użytkownika wobec Usługodawcy z tytułu świadczonych Usług, rozpoczynający
    się i kończący we wskazanych przez Usługodawcę dniach miesiąca
    kalendarzowego;
    1/12
    12)Okres Testowy – okres, w którym Usługodawca świadczy Użytkownikowi
    Testowemu Usługę w ograniczonym zakresie. Długość Okresu Testowego wynosi
    14 dni, chyba że aktualna Oferta lub indywidualne ustalenia Usługodawcy z
    Użytkownikiem stwierdzają inaczej;
    13)Opłata instalacyjna – uiszczania z góry jednorazowa opłata pobierana przy
    aktywacji Usługi;
    14)Panel Administracyjny – e-aplikacja dostępna drogą elektroniczną (sieć Internet)
    pod adresem URL: https://panel.monit24.pl lub w formie aplikacji mobilnej,
    służąca do konfigurowania i zarządzania Usługą. Panel dodatkowo może zostać
    udostępniony pod innymi adresami URL;
    15)Podwykonawca – podmiot, któremu Usługodawca powierzy wykonanie części
    swoich zobowiązań wynikających z Umowy. Podwykonawcą nie jest członek
    personelu Usługodawcy zatrudniony w oparciu o umowę cywilnoprawną, w tym
    także prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, któremu Usługodawca
    powierzył realizację poszczególnych czynności w ramach wykonywania Umowy;
    16)Prawo autorskie – ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i
    prawach pokrewnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1231 z późn. zm.);
    17)Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia Usługi Monit24;
    18)Rejestracja – dobrowolne ujawnienie Usługodawcy danych i informacji
    potrzebnych w procesie zakładania konta w Systemie Monit24 przez Użytkownika
    lub Użytkownika Testowego poprzez Panel Administracyjny lub w innej formie.;
    19)Scenariusz monitoringu – model reprezentujący sposób sprawdzenia działania
    danej usługi Użytkownika. Składa się z kroków, które odzwierciedlają
    poszczególne etapy sprawdzania w określonej Częstotliwości monitorowania
    (procesu monitorowania).Przykładem prostego Scenariusza monitoringu może
    być:
     Krok 1. Wejście na stronę główną
     Krok 2. Wyszukanie produktu: telewizor
     Krok 3. Dodanie znalezionego produktu do koszyka;
    20)Stacja monitorująca (inaczej Lokacja lub Lokalizacja) – miejsce w sieci Internet,
    zarządzana przez Usługodawcę z zainstalowaną aplikacją monitorującą, z której
    Usługodawca przeprowadza monitoring;
    21)System Monit24 – technologia Usługodawcy, na którą składa się Stacja
    monitorująca, Oprogramowanie oraz infrastruktura informatyczna należąca do
    Usługodawcy, za pomocą której świadczy on Usługę;
    22)Usługa Testowa – wersja Usługi świadczona nieodpłatnie przez Usługodawcę w
    Okresie Testowym, posiadająca ograniczoną funkcjonalność;
    23)Umowa – umowa o świadczenie Usług zawarta pomiędzy Usługodawcą a
    Użytkownikiem, określająca zakres i cenę świadczonych Usług, zawierana na czas
    oznaczony lub na czas nieoznaczony. Zamówienie po akceptacji przez obie
    Strony, stanowi Umowę.
    24)Usługa – usługa Monit24 świadczona bezpośrednio przez Usługodawcę,
    polegająca na monitorowaniu działania i dostępności zasobów pod wskazanymi
    Adresami internetowymi (monitoring), w określonej Częstotliwości
    monitorowania, świadczona drogą elektroniczną (sieć Internet) za pomocą
    Systemu Monit24 lub Zamówieniu.
    25)Usługodawca – Monit24.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w
    Krakowie, Plac Wolnica 13/10, 31-060 Kraków, wpisana do Rejestru
    Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w
    Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
    2/12
    KRS:0000354678, posiadająca numer NIP: 6762413790, REGON: 121144930 i
    kapitał zakładowy w wysokości 5000 zł;
    26)Użytkownik – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba
    prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej,
    posiadająca zdolność do zaciągania we własnym imieniu zobowiązań oraz
    nabywania praw, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub
    zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej
    działalnością gospodarczą lub zawodową, korzystająca z Usług świadczonych
    przez Usługodawcę;
    27)Użytkownik Testowy – Użytkownik który korzysta z Usługi Testowej;
    28)Zamówienie – formularz zamówienia Usług przesyłany przez Użytkownika lub
    Użytkownika Testowego do Usługodawcy za pomocą środków porozumiewania
    się na odległość określający zakres świadczonych Usług .
    II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
  2. Użytkownik jest zobowiązany do korzystania z Usług Usługodawcy zgodnie z ich
    przeznaczeniem oraz zgodnie z Umową, Regulaminem i obowiązującymi przepisami
    prawa.
  3. Użytkownik korzysta z wszelkich danych, informacji i wyników działania Usługi
    wyłącznie na swoje własne ryzyko.
  4. Rejestracja dostępna jest wyłącznie dla przedsiębiorców w rozumieniu art. 4 ust. 1
    lub 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców, organizacji
    pozarządowych w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o
    działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, stowarzyszeń, fundacji oraz
    jednostek sektora finansów publicznych. Dane wprowadzone przy Rejestracji są
    wiążące dla potrzeb świadczenia Usług na rzecz danego Użytkownika. Usługodawca
    zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia i weryfikacji dokumentów
    potwierdzających prawdziwość danych wprowadzonych przez Użytkownika.
  5. Usługodawca świadczy Usługi na wyłączny użytek Użytkownika. Użytkownik nie może
    udostępniać osobom trzecim Usług świadczonych na podstawie Umowy, bez
    uprzedniej zgody Usługodawcy.
  6. Rozpoczęcie korzystania z Usługi zarówno na Okres Testowy jak i w wyniku zawarcia
    Umowy jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu.
  7. Poprzez potwierdzenie akceptacji Regulaminu, Użytkownik w szczególności
    oświadcza, że:
    1) wprowadzone przez niego dane są prawdziwe, aktualne i dotyczą jego osoby lub
    podmiotu reprezentowanego w granicach uprawnionego umocowania;
    2) wprowadzony przez niego adres e-mail oraz numer telefonu komórkowego są
    właściwe dla potrzeb otrzymywania istotnych informacji o świadczonych
    Usługach, a dostęp do nich posiadają wyłącznie osoby uprawnione do składania
    oświadczeń woli w imieniu Użytkownika;
    3) wyraża zgodę na świadczenie Usług na warunkach ustanowionych w
    Regulaminie;
    4) wyraża zgodę na otrzymywanie od Usługodawcy korespondencji związanej ze
    świadczoną Usługą, w szczególności raportów okresowych, powiadomień,
    informacji technicznych i handlowych dotyczących Usługi. Informacje te mogą być
    przesyłane na adresy i numery kontaktowe zdefiniowane w Panelu
    Administracyjnym.
    3/12
  8. Usługodawca świadczy Usługi na zasadach wskazanych w Umowie i Regulaminie. W
    razie rozbieżności pomiędzy postanowieniami Umowy i Regulaminu, za wiążące
    uważa się postanowienia Umowy.
  9. Usługodawca zastrzega możliwość odrębnego uregulowania zasad korzystania z
    Usługi, ze względu na specyfikę danej Usługi.
  10. Składając Zamówienie, Użytkownik wyraża zgodę na zamieszczenie nazwy jego firmy
    oraz używanego znaku towarowego, w obszarze strony internetowej Usługodawcy, w
    celach informacyjnych co do publicznego potwierdzenia realizacji Usługi.
    10.Sporządzając opinię lub referencję na rzecz Usługodawcy, Użytkownik wyraża zgodę
    na zamieszczenie sporządzonej opinii lub referencji, a także nazwy jego firmy oraz
    używanego znaku towarowego, w obszarze strony internetowej Usługodawcy, w
    celach informacyjnych co do publicznego potwierdzenia realizacji Usługi oraz oceny
    jej jakości.
    11.Użytkownikowi w każdym czasie przysługuje prawo żądania zaprzestania publikacji
    informacji o których stanowią powyższe postanowienia. W braku odmiennych
    uprzednich ustaleń, Użytkownikowi nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu
    wykorzystywania przez Usługodawcę opinii, referencji, logo lub nazwy firmy o
    których stanowią powyższe postanowienia.
    III. UMOWA Z UŻYTKOWNIKEM
  11. Usługę można zamówić poprzez Biuro Obsługi Klienta, telefonicznie lub e-mailowo
    pod adresem bok@monit24.pl lub poprzez stronę internetową Usługodawcy
    https://monit24.pl dokonując Rejestracji w Panelu Administracyjnym.
  12. Dostęp do Usługi dla Użytkownika możliwy jest po zawarciu Umowy.
  13. Umowa może być zawarta na czas oznaczony lub nieoznaczony.
  14. Umowa na czas oznaczony po upływie okresu obowiązywania jest automatycznie
    przedłużana na czas nieoznaczony, chyba że Użytkownik poinformuje Usługodawcę o
    wypowiedzeniu umowy lub zmieni Zamówienie w terminie 30 dni przed upływem
    okresu obowiązywania Umowy w formie pisemnej lub elektronicznej.
  15. W trakcie obowiązywania Umowy na czas oznaczony Użytkownik ma prawo do
    zmiany parametrów świadczonej Usługi, z zastrzeżeniem, że wybór ten nie może
    dotyczyć niższej opłaty za Abonament.
  16. Termin wypowiedzenia Umowy na czas nieoznaczony wynosi 1 miesiąc
    kalendarzowy. Wypowiedzenie Umowy wymaga zachowania formy pisemnej lub
    elektronicznej.
  17. Użytkownik może rozwiązać Umowę na czas oznaczony przed upływem wskazanego
    w niej terminu, co powoduje naliczenie opłaty dodatkowej w wysokości 1/30
    miesięcznego Abonamentu pomnożonego przez ilość dni pozostałych od momentu
    złożenia wypowiedzenia do końca terminu Umowy. Powyższe nie wyłącza możliwości
    wprowadzenia postanowień w Umowie dotyczących dodatkowych uprawnień
    Usługodawcy w przypadku rozwiązania Umowy przez Użytkownika.
  18. Użytkownik może przenieść prawa i obowiązki wynikające z Umowy na osobę trzecią,
    pod warunkiem uzyskania uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy, pod rygorem
    nieważności. Opłaty związane z cesją praw i przejęciem obowiązków pobiera się od
    dotychczasowego Użytkownika, według opłat określonych w Umowie. Na
    dotychczasowym Użytkowniku, ciąży również obowiązek uregulowania wszelkich
    należności za Usługi, powstałych do dnia cesji i musi być wypełniony przed
    dokonaniem cesji, chyba, że strony postanowią inaczej za wiedzą i pisemną zgodą
    Usługodawcy. Użytkownik nie może dokonać cesji na rzecz osoby trzeciej innej niż ta,
    której dotyczyła pisemna zgoda Usługodawcy. Usługodawca może zażądać, by
    4/12
    dokonanie cesji odbyło się na podstawie porozumienia zawartego między
    Usługodawcą, Użytkownikiem oraz osobą trzecią.
    IV. SPOSÓB REALIZACJI USŁUGI I OKRES TESTOWY
  19. Usługa umożliwia gromadzenie i przetwarzanie danych na temat dostępności,
    szybkości działania i innych publicznie dostępnych informacji dotyczących
    monitorowanych przez Użytkownika usług internetowych, aplikacji i serwerów.
  20. Usługa zapewnia wysyłanie powiadomień za pomocą wybranego Kanału
    powiadomień, w tym poczty elektronicznej lub wiadomości SMS lub komunikatorów
    internetowych wskazanych przez Użytkownika w Panelu Administracyjnym, w
    przypadku wykrycia zdarzenia związanego z działaniem monitorowanych zasobów,
    zgodnie z konfiguracją w Panelu Administracyjnym.
  21. Do poprawnego korzystania z Usługi niezbędne jest posiadanie przez Użytkownika
    urządzenia teleinformatycznego, z dostępem do sieci Internet, wyposażonego w
    poprawnie zainstalowaną, skonfigurowaną oraz zaktualizowaną przeglądarkę
    internetową (Google Chrome, Microsoft Internet Explorer, Microsoft Edge, Mozilla
    Firefox, Opera, Safari lub równorzędną) oraz program pocztowy (Microsoft Outlook,
    Mozilla Thunderbird lub równorzędny).
  22. Do korzystania z Usług świadczonych przy użyciu poczty elektronicznej lub
    wiadomości SMS, wymagane jest posiadanie przez Użytkownika odpowiednio
    aktywnego i poprawnie skonfigurowanego konta poczty elektronicznej lub telefonu
    komórkowego.
  23. Po stronie Użytkownika leży zapewnienie dostępu do sieci Internet w celu
    korzystania z Usługi. Użytkownik zobowiązuje się do utrzymywania bezpieczeństwa
    swojego połączenia z siecią Internet, używanego systemu informatycznego, poprzez
    regularne instalowanie aktualizacji bezpieczeństwa dostarczonych przez
    producentów oprogramowania oraz do stosowania regularnie aktualizowanego
    oprogramowania antywirusowego.
  24. Użytkownik ma ciągły dostęp do wyników monitorowania oraz możliwości
    konfiguracji Usługi poprzez Panel Administracyjny.
  25. Aktywowanie Usługi Testowej na Okres Testowy możliwe jest za pomocą Rejestracji
    w Panelu Administracyjnym lub poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta
    (telefonicznie lub e-mailowo).
  26. Usługa Testowa jest aktywowana na Okres Testowy maksymalnie do 60 dni od daty
    aktywowania Usługi. W ramach Okresu Testowego Usługodawca oferuje Usługę o
    podstawowych parametrach zgodnych z aktualną Ofertą Monit24.
  27. W każdej chwili obowiązywania Okresu Testowego Usługodawca może zablokować
    bądź usunąć konto Użytkownika Testowego, bez podania przyczyny.
    10.Użytkownik Testowy po Okresie Testowym z chwilą zawarcia Umowy lub przesłania
    Zamówienia na Usługę staje się Użytkownikiem.
    V. PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA I USŁUGODAWCY
  28. Usługodawca zobowiązuje się do uruchomienia i świadczenia Usługi z należytą
    starannością, zgodnie z Zamówieniem lub Umową na rzecz Usługodawcy w pełnym
    zakresie.
  29. Usługodawca jest uprawniony do powierzenia wykonania części przedmiotu Umowy
    Podwykonawcom. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za działania
    Podwykonawców jak za własne działania.
  30. Użytkownik i Użytkownik Testowy zobowiązani są do podania prawdziwych danych w
    trakcie Rejestracji oraz aktualizacji tych danych w Panelu Administracyjnym lub e5/12
    mailowo pod adresem bok@monit24.pl. Przy czym Usługodawca zapewnia
    niezbędne środki bezpieczeństwa danych.
  31. Użytkownik i Użytkownik Testowy zobowiązują się do korzystania z Usług w sposób
    nienaruszający praw osób trzecich, dobrych obyczajów ani przepisów prawa oraz
    ponosi odpowiedzialność za sposób korzystania z Usług przez podmioty trzecie,
    którym Użytkownik udostępnił jego Login i Hasło Użytkownika.
  32. Użytkownik zobowiązany jest do terminowego regulowania opłat wynikających z
    Umowy.
  33. Użytkownik publikując dane uzyskane dzięki Usłudze ma obowiązek zamieścić
    informacje o źródle ich pochodzenia.
  34. Użytkownik zobowiązany jest do informowania Usługodawcy o wszelkich zmianach
    mających wpływ na realizację Umowy.
  35. W razie wprowadzania przez Użytkownika zmian mogących mieć wpływ na
    kompatybilność Oprogramowania lub Scenariusza monitoringu, Użytkownik
    poinformuje z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem Usługodawcę o planowanych
    zmianach i udostępni Usługodawcy nową wersję oprogramowania do testów. W
    przeciwnym wypadku Usługodawca nie odpowiada za nieprawidłowe działanie
    monitoringu, spowodowane zmianami wprowadzonymi w monitorowanym Adresu
    internetowego Użytkownika.
  36. Użytkownikowi i Użytkownikowi Testowemu zabrania się w szczególności:
    1) korzystania z Usługi w sposób, który może doprowadzić do naruszenia
    prawidłowego funkcjonowania sieci i systemów komputerowych ;
    2) dokonywania zmian, usuwanie lub dodawanie jakichkolwiek zapisów do
    informacji osób trzecich bez ich zgody;
    3) prowadzenia działań mających na celu uzyskanie nieautoryzowanego dostępu do
    systemów komputerowych lub przechowywanych w nich informacji polegających
    w szczególności na przełamaniu zabezpieczeń lub obchodzeniu mechanizmów
    lub procedur zabezpieczeń;
    4) naruszenia praw własności intelektualnej osób trzecich;
    5) rozpowszechniania materiałów zawierających treści niezgodne z przepisami
    prawa.
    10.W przypadku uzyskania przez Usługodawcę informacji o korzystaniu przez
    Użytkownika albo Użytkownika Testowego z Usług niezgodnie z Regulaminem,
    Umową lub z przepisami prawa, Usługodawca ma prawo natychmiast zablokować
    Użytkownikowi dostęp do Usługi oraz przetwarzać dane osobowe Użytkownika w
    celu ustalenia jego odpowiedzialności, a także przekazać te dane odpowiednim
    organom władzy publicznej.
    11.Usługodawca ma prawo niezwłocznie zaprzestać świadczenia Usług Użytkownikowi
    albo Użytkownikowi Testowemu lub rozwiązać Umowę z Użytkownikiem, bez prawa
    zwrotu niewykorzystanej kwoty Abonamentu, jeżeli:
    1) Użytkownik naruszy postanowienia Umowy lub Regulaminu,
    2) Użytkownik będzie korzystał z Usługi niezgodnie z jej przeznaczeniem i
    określonymi parametrami,
    3) Użytkownik będzie działał na szkodę innych Użytkowników Usługodawcy lub
    użytkowników sieci Internet.
    VI. WARUNKI PŁATNOŚCI
  37. Użytkownik dokonuje opłat za Usługi świadczone przez Usługodawcę zgodnie z
    treścią Umowy, na podstawie faktur wystawianych przez Usługodawcę, na zasadach
    określonych w Regulaminie.
    6/12
  38. Faktura z tytułu Usługi jest przesyłana w formie elektronicznej w wiadomości e-mail,
    na co Użytkownik wyraża zgodę. Jeżeli Użytkownik nie wskazał innego adresu e-mail
    do dostarczania faktur, obowiązującym adresem jest ten, podany podczas
    Rejestracji.
  39. Użytkownik jest zobowiązany do dokonywania płatności przelewem na rachunek
    bankowy wskazany przez Usługodawcę na fakturze w terminie wskazanym na
    fakturze.
  40. Do pierwszej faktury wystawionej Użytkownikowi doliczana jest Opłata instalacyjna
    określona w Umowie. W szczególnych przypadkach Użytkownik może być zwolniony
    z opłaty instalacyjnej.
  41. Termin płatności faktury wynosi 7 dni. W szczególnych przypadkach Termin płatności
    może zostać wydłużony.
  42. Za dzień dokonania zapłaty faktury uważa się dzień uznania należności na rachunku
    bankowym Usługodawcy.
  43. W przypadku nieotrzymania faktury przez Użytkownika za dany Okres Rozliczeniowy,
    Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić ten fakt do Usługodawcy. Skutki
    niedokonania zgłoszenia obciążają Użytkownika.
  44. Abonament naliczany jest proporcjonalnie od chwili zawarcia Umowy do końca
    danego rozpoczętego Okresu Rozliczeniowego.
  45. Faktura wystawiana w cyklu miesięcznym, kwartalnym lub innym określonym w
    Umowie.
    10.Płatność za Usługi naliczana jest z góry za dany cykl, którego dotyczy. W szczególnych
    przypadkach płatność za Usługi może być naliczana z dołu.
    11.Brak wpłaty na rachunek Usługodawcy należności z tytułu faktury wystawionej
    Użytkownikowi na podstawie Umowy, przekraczający termin płatności wskazany na
    fakturze o 14 dni, może skutkować zablokowaniem Użytkownikowi dostępu do
    Panelu Administracyjnego oraz zawieszeniem świadczenia Usług. Usługi są
    wznawiane w dniu zaksięgowania na rachunku Usługodawcy wszystkich zaległych
    należności na rachunku Usługodawcy.
    12.Zawieszenie Usług z tytułu braku opłat za Abonament nie zwalnia Użytkownika z
    opłaty za Abonament za kolejny Okres Rozliczeniowy, wynikający z Umowy.
    13.Brak wpłaty na rachunek Usługodawcy należności z tytułu faktury wystawionej
    Użytkownikowi na podstawie Umowy, przekraczający termin płatności wskazany na
    fakturze o 30 dni, może skutkować wypowiedzeniem Umowy o świadczenie Usług
    przez Usługodawcę w trybie natychmiastowym oraz naliczeniem opłaty w przypadku:
    1) Umów na czas nieoznaczony – 100% wartości opłaty za Abonament za jeden
    Okres Rozliczeniowy
    2) Umów na czas oznaczony – 100% wartości opłat za Abonament za wszystkie
    pozostałe Okresy Rozliczeniowe wyliczone proporcjonalnie do końca
    obowiązywania Umowy.
    14.Od zaległych płatności Usługodawca ma prawo naliczać odsetki ustawowe za
    opóźnienie.
    15.W przypadku dokonania przez Użytkownika płatności, Usługodawcy przysługuje
    prawo do zaliczenia bieżącej wpłaty w pierwszej kolejności na poczet najstarszego
    zobowiązania Użytkownika, a następnie na naliczone przez Usługodawcę odsetki
    ustawowe za opóźnienie.
    16.Jeżeli Użytkownik nie rozwiązał Umowy, a jedynie zaprzestał korzystania z Usług z
    winy nieleżącej po stronie Usługodawcy, Usługodawca ma prawo dalej naliczać
    opłaty za Abonament.
    7/12
    17.Wyłącza się prawo żądania przez Użytkownika umniejszania należności z Umowy za
    świadczenie niespełnione w całości lub części wskutek działań Użytkownika.
    18.Usługodawca ma prawo do odmowy zawarcia Umowy z Użytkownikiem, który
    posiada nieuregulowane należności wobec Usługodawcy.
    VII. OBSŁUGA SERWISOWA i PRZERWY TECHNICZNE
  46. Biuro Obsługi Klienta realizuje obsługę Użytkowników w szczególności poprzez:
    1) przyjmowanie i obsługę składanych przez Użytkownika zapytań o ofertę i
    zamówień;
    2) udzielanie informacji Użytkownikom na temat funkcjonalności Usługi;
    3) przyjmowanie zgłoszeń serwisowych, awarii, reklamacji.
  47. W ramach świadczonych Usług Usługodawca zapewnia Użytkownikowi Obsługę
    Serwisową za pomocą Biura Obsługi Klienta, poprzez możliwość:
    1) kontaktu telefonicznego z Biurem Obsługi Klienta w dni robocze pomiędzy
    godzinami 9:00 – 17:00 pod numerem udostępnionym na stronie
    http://monit24.pl/kontakt,
    2) kontaktu poprzez e-mail: bok@monit24.pl przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na
    dobę.
  48. Użytkownik zobowiązany jest zgłaszać Awarie do Usługodawcy niezwłocznie po ich
    stwierdzeniu.
  49. Usługodawca zarejestruje zgłoszenie Awarii zapisując czas, gdy został o tym
    powiadomiony lub gdy powiadomił Użytkownika o Awarii.
  50. Usługodawca zobowiązuje się do usunięcia Awarii niezwłocznie, najpóźniej w
    terminie do 5 dni roboczych od dnia wykrycia lub zgłoszenia Awarii przez
    Użytkownika. Usługodawca w uzasadnionych przypadkach może wydłużyć termin
    usunięcia Awarii, o czym poinformuje Użytkownika. Usługodawca niezwłocznie
    powiadomi Użytkownika o usunięciu Awarii.
  51. Usługodawca może w razie potrzeby przeprowadzenia prac instalacyjnych lub
    konserwacyjnych okresowo zawiesić Usługi w celu przeprowadzenia takich prac. W
    przypadku gdy takie zawieszenie będzie dłuższe niż 30 minut, Usługodawca
    powiadomi o tym fakcie Użytkownika.
  52. Usługodawca zastrzega sobie prawo do robienia możliwie krótkich przerw
    technicznych w funkcjonowaniu Usługi związanych z obsługą, konserwacją systemu i
    wdrażaniem nowych funkcjonalności.
  53. Usługodawca poinformuje Użytkownika pocztą elektroniczną na wskazany przez
    Użytkownika adres e-mail w Panelu Administracyjnym lub w inny sposób wynikający
    z Umowy, jeśli planowana przerwa techniczna trwać będzie dłużej niż 30 minut.
    VIII. OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI USŁUGODAWCY
  54. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
    1) nienależycie lub błędnie skonfigurowane Usługi przez Użytkownika;
    2) gromadzone i przekazywane przez Użytkownika treści oraz dane i nie wykonuje
    jakiejkolwiek kontroli działań Użytkownika w tym zakresie;
    3) utrudnienia w dostarczaniu poczty elektronicznej, wynikające z winy serwisów
    zewnętrznych;
    4) konfiguracje, aktualizację lub modyfikacje wymagane w odniesieniu do
    jakiegokolwiek urządzenia lub oprogramowania Użytkownika;
    5) Awarie w Usługach spowodowane lub wynikające z Awarii urządzeń lub
    oprogramowania Użytkownika;
    8/12
    6) płatności dokonywane przez Użytkownika za pośrednictwem Internetu, za
    pomocą karty kredytowej lub z wykorzystaniem innych mediów elektronicznych.
  55. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe w
    wyniku:
    1) specyfiki działania usług wykorzystujących technologie charakteryzujące się
    zmiennymi w czasie parametrami wpływającymi na jakość, w tym z
    wykorzystaniem sieci Internet;
    2) braku ciągłości świadczenia Usług spowodowanym działaniem lub zaniechaniem
    podmiotów trzecich (w tym dostawców łącz, dostawców energii elektrycznej,
    usługodawców hostingowych i innych kontrahentów Usługodawcy);
    3) niewykonania bądź nienależytego wykonania Usługi w przypadku, gdy wynika to z
    działania siły wyższej rozumianej jako zdarzenie o charakterze nadzwyczajnym,
    niemożliwe do przewidzenia i zapobieżenia, a w szczególności: działanie sił
    przyrody, wojna, epidemia, akty władzy publicznej, nie wynikające z winy
    Usługodawcy lub innych przyczyn niezależnych od Usługodawcy, a w
    szczególności uszkodzeń lub awarii spowodowanych przez Użytkownika lub
    osoby trzecie, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności;
    4) nieprawidłowego wykorzystania Usługi;
    5) wykorzystania udostępnionych Użytkownikowi informacji autoryzujących dostęp
    do Usługi przez podmioty trzecie;
    6) naruszenia przez Użytkownika postanowień Regulaminu, Umowy i innych
    przepisów prawa.
  56. Odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania
    Umowy lub Regulaminu ograniczona jest do świadczeń na rzecz Użytkownika
    określonych w Umowie.
  57. Odpowiedzialność Usługodawcy wobec Użytkownika nie może być wyższa od kwoty
    wynagrodzenia, jakie na podstawie Umowy Usługodawca otrzymał od Użytkownika.
  58. Z wyłączeniem sytuacji, gdy szkoda została spowodowana przez Usługodawcę
    umyślnie, dochodzenie odszkodowania przewyższającego wartość powyższych
    świadczeń jest wyłączone.
  59. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie oraz utracone przez
    Użytkownika lub klientów Użytkownika korzyści, w szczególności za utratę
    przychodów bądź zysków, utratę klientów, utratę możliwości rozwinięcia działalności
    bądź utratę spodziewanych oszczędności.
    IX. REKLAMACJA
  60. Reklamacja Użytkownika w związku z nienależytym świadczeniem Usługi może zostać
    złożona Usługodawcy w formie pisemnej lub elektronicznej na adres siedziby
    Usługodawcy lub telefonicznie w Biurze Obsługi Klienta w dni robocze pomiędzy
    godzinami 9:00 – 17:00, pod numerem udostępnionym na stronie
    https://monit24.pl/kontakt, lub poprzez e-mail: bok@monit24.pl przez całą dobę.
  61. Reklamacja powinna określać:
    1) dane Użytkownika umożliwiające kontakt z nim oraz jego identyfikację w
    Systemie Monit24,
    2) przedmiot reklamacji,
    3) okoliczności uzasadniające reklamację,
    4) wskazanie żądania oraz ewentualnie sugestie co do sposobu usunięcia
    zarzucanej nieprawidłowości.
    9/12
  62. W przypadku gdy reklamacja nie zawiera elementów określonych w ww. pkt.
    Użytkownik zostanie wezwany do uzupełnienia braków. Zgłoszenie niespełniające
    ww. wymogów jest nieskuteczne do dnia jego uzupełnienia.
  63. Usługodawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej
    lub pocztą elektroniczną na adres wskazany przez Użytkownika, w terminie 30 dni od
    daty jej otrzymania, wskazując, czy uznaje reklamację oraz w jaki sposób zamierza ją
    załatwić lub informując o braku podstaw do uznania reklamacji wraz z
    uzasadnieniem swojego stanowiska. Termin, o którym mowa w zdaniu
    poprzedzającym biegnie dla Usługodawcy od dnia poprawnego uzupełnienia
    zgłoszenia reklamacji.
  64. W przypadku konieczności uzupełnienia zgłoszenia reklamacji lub wyjaśnienia
    dodatkowych okoliczności związanych z usługami świadczonymi na rzecz
    Usługodawcy przez podmioty, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności,
    Usługodawca przesyła Użytkownikowi w terminie 14 dni informację o potrzebie
    uzupełnienia przez niego zgłoszenia lub wyjaśnienia tych okoliczności.
  65. Zgłoszenie reklamacji nie powoduje zawieszenia wynikających z Regulaminu lub
    Umowy obowiązków Użytkownika, w tym nie zwalnia Użytkownika z obowiązku
    uregulowania faktury za Okres Rozliczeniowy, w którym wystąpiło zdarzenie
    uzasadniające według Użytkownika złożenie reklamacji, za Usługi niebędące
    przedmiotem reklamacji.
  66. W przypadku uznania reklamacji, kwota podlegająca zwrotowi zostanie wypłacona
    Użytkownikowi przelewem na wskazane przez niego w reklamacji konto bankowe
    albo kwota ta zostanie zaliczona na poczet przyszłych należności – zgodnie z
    wnioskiem Użytkownika zawartym w reklamacji.
  67. W sytuacji, kiedy Usługodawca posiada wobec Użytkownika jakiekolwiek
    wierzytelności wymagalne i niesporne, Usługodawca może potrącić te wierzytelności
    z wierzytelnością Użytkownika wobec Usługodawcy, powstałą z tytułu uznania
    reklamacji za zasadną.
  68. Jeżeli przedmiotem uznanej reklamacji było nieprawidłowe obliczenie należności z
    tytułu świadczenia Usługi, kwota ta zostanie zaliczona na poczet przyszłych
    należności. W przypadku braku możliwości zwrotu należności w powyższy sposób,
    odpowiednia kwota zostanie przekazana przez Usługodawcę na wskazany przez
    Użytkownika rachunek bankowy.
    X. POUFNOŚĆ I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
  69. Wszelkie informacje o charakterze technicznym, technologicznym, handlowym w
    tym warunki opłat lub związane z organizacją przedsiębiorstwa każdej ze stron,
    uzyskane przez drugą stronę w trakcie negocjacji i wykonywania Umowy będą
    traktowane jak tajemnica przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu
    nieuczciwej konkurencji, niezależnie od tego czy strona podjęła niezbędne działania
    w celu zachowania ich poufności z zastrzeżeniem, że strony są uprawnione do
    ujawnienia informacji w zakresie wymaganym przez prawo, w tym na żądanie
    uprawnionych organów. Powyższe ograniczenie obowiązuje przez okres od zawarcia
    Umowy do upływu jednego roku od jej wygaśnięcia lub rozwiązania.
  70. Usługodawca przetwarza dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami i
    regulacjami o ochronie danych osobowych i dokłada wszelkich starań, aby zapewnić
    bezpieczeństwo i ochronę danych osobowych podczas przetwarzania.
  71. Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie danych podanych podczas Rejestracji
    w celu niezbędnym do prawidłowego świadczenia Usługi.
    10/12
  72. Kontakt w sprawach ochrony danych osobowych po stronie Usługodawcy
    możliwy jest poprzez adres e-mail: rodo@monit24.pl lub telefonicznie pod numerem
    +48 500 170 232.
  73. Informacje o sposobach ochrony bezpieczeństwa, prywatności i danych
    osobowych Usługodawca zamieszcza na swojej stronie internetowej
    https://monit24.pl lub w Umowie.
  74. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony i przetwarzania danych osobowych
    określa polityka prywatności Usługodawcy dostępna na stronie internetowej
    Usługodawcy https://monit24.pl/polityka_prywatnosci.
    XI. KORESPONDENCJA
  75. O ile Regulamin lub Umowa nie stanowi inaczej, wszelkie zawiadomienia związane z
    realizacją Umowy, będą dokonywane w formie elektronicznej na adres poczty
    elektronicznej wskazany przez Użytkownika podczas Rejestracji lub w Umowie lub za
    pomocą poczty polskiej lub kurierem. Adresat zawiadomienia niezwłocznie
    potwierdzi fakt otrzymania korespondencji przesłanej drogą elektroniczną.
  76. Dane kontaktowe Usługodawcy, będą każdorazowo określane w Umowie.
    XII. PRAWA AUTORSKIE
  77. Usługodawca świadczy Usługę w oparciu o System Monit24 będący własnością
    Usługodawcy.
  78. Wszelkie prawa autorskie w rozumieniu Prawa autorskiego dotyczące
    Oprogramowania, na podstawie którego jest świadczona Usługa przynależą
    wyłącznie Usługodawcy.
  79. Treści będące utworami w rozumieniu Prawa autorskiego i zamieszczone na stronie
    internetowej Usługodawcy, w tym jego logo, nazwa i projekt graficzny, zdjęcia, teksty
    stanowią przedmiot ochrony prawa autorskiego Usługodawcy albo innego
    uprawnionego podmiotu.
  80. Regulamin określa warunki licencyjne dotyczą wszystkich utworów wytworzonych
    przez Usługodawcę, na które zostaje udzielona Licencja lub które zostają
    udostępnione.
  81. Użytkownik nie może używać utworów wytworzonych przez Usługodawcę wbrew
    Regulaminowi.
  82. Użytkownikowi udziela się odpłatnej, niewyłącznej licencji w przedmiocie
    posługiwania się dokumentami udostępnionymi lub przesłanymi drogą elektroniczną
    przez Usługodawcę, w szczególności raportami okresowymi.
  83. Licencja obejmuje prawo modyfikacji, utrwalania, zwielokrotniania techniką cyfrową,
    wprowadzania do pamięci urządzenia teleinformatycznego, komputera, sieci
    komputerowej, publicznego udostępniania i wyświetlania w obszarze strony
    internetowej zamieszczonej pod adresem URL podanym przez Użytkownika.
  84. Udzielona licencja jest nieograniczona czasowo.
  85. Użytkownik zamieszczając w Systemie Monit24 jakiekolwiek dane, pliki, dokumenty
    lub jakiekolwiek inne treści, w szczególności treści stanowiące utwór w rozumieniu
    Prawa autorskiego oświadcza, że jest uprawniony i uzyskał wszelkie wymagane zgody
    i zezwolenia konieczne do udzielenia innym Użytkownikom w zakresie koniecznym
    dla korzystania z Systemu Monit24.
    11/12
    XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  86. Nieważność lub niewykonalność któregokolwiek z postanowień Regulaminu lub
    Umowy nie ma wpływu na ważność i skuteczność pozostałych postanowień
    Regulaminu lub Umowy.
  87. Usługodawca zastrzega sobie prawo do usunięcia zgromadzonych w Systemie
    danych, zaprzestania działalności, przeniesienia praw do Systemu Monit24, zmiany
    nazwy, domeny oraz podjęcia wszelkich dozwolonych przez prawo czynności
    związanych z Usługą.
  88. W przypadku jakichkolwiek sporów wynikłych w związku z realizacją Umowy,
    strony zobowiązują się rozwiązać je polubownie w drodze wzajemnych negocjacji.
    Gdyby polubowne rozwiązanie sporu okazało się niemożliwe Usługodawca albo
    Użytkownik podda spór do rozstrzygnięcia sądowi powszechnemu, właściwemu
    miejscowo ze względu na siedzibę Usługodawcy.
  89. Prawem właściwym dla wykonania i interpretacji Regulaminu oraz Umowy jest
    prawo polskie.
  90. Usługodawca wyraża zgodę na tłumaczenie Regulaminu lub Umowy na inne
    języki, z zastrzeżeniem, że wersja polska jest wiążąca dla wszelkich przypadków
    interpretacji zapisów Regulaminu lub Umowy powstałych w związku z tłumaczeniami.
  91. W sprawach nieuregulowanych Umową lub Regulaminem stosuje się
    obowiązujące przepisy prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego.
  92. Regulamin zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
    drogą elektroniczną (Dz. U. 2019 r., poz. 123 z późn. zm.) i art. 384 Kodeksu
    cywilnego ma charakter wiążący.
  93. Regulamin zastępuje wszelkie wcześniejsze regulaminy obowiązujące u
    Usługodawcy.
  94. Usługodawca zastrzega sobie prawo zmian Regulaminu. Zmiany te obowiązują od
    chwili udostępnienia nowej wersji Regulaminu na stronie internetowej Usługodawcy
    https:// monit24.pl.
  95. W przypadku zmiany Regulaminu Użytkownik ma prawo do wniesienia sprzeciwu
    w terminie 14 dni od chwili udostępnienia nowej wersji Regulaminu. W przypadku
    wniesienia sprzeciwu Usługodawca ma prawo do:
    1) potraktowania sprzeciwu jako oferty wcześniejszego rozwiązania Umowy i
    przyjęcia jej za zwrotem opłat proporcjonalnie do niewykorzystanych świadczeń,
    2) utrzymania świadczenia Usługi na dotychczas obowiązujących zasadach do końca
    bieżącego Okresu Rozliczeniowego.
  96. Aktualny Regulamin jest publikowany na stronie internetowej Usługodawcy
    https:// monit24.pl oraz dostarczany nieodpłatnie Użytkownikowi wraz z Umową, a
    także na każde jego żądanie w formie pisemnej lub elektronicznej.
  97. Regulamin obowiązuje od dnia 31.01.2020 r.
    12/12

Kontakt

Podtytuł

Formularz kontaktowy

    Formularz kontaktowy