Standard Działania Stron Monit24.pl
Ranking dostępności stron Złoty Standard
W badaniu Złoty Standard wzięło udział 164 stron internetowych hoteli. System Monit24.pl przez okres trzech miesięcy sprawdzał działanie stron. W oparciu o zebrane wyniki powstał Ranking dostępności stron Złoty Standard.
Aby strona hotelu została sklasyfikowana w rankingu musi otrzymać punkty w obu kryteriach (za szybkość działania oraz dostępność strony).
Sprawdź dostępność strony Twojego hotelu w Internecie. Popraw jej pozycję w rankingu Złoty Standard z Monit24.pl
Standardy Działania Stron Monit24.pl
-
Co to są Standardy Działania Stron Monit24.pl?
Analitycy Monit24.pl podpierając się doświadczeniem w badaniu dostępności i szybkości działania stron, przygotowali tabelę standardów działania stron WWW (portali i aplikacji SaaS). Założenia użyte podczas przygotowywania standardów opierają się na wcześniejszych wyliczeniach przeprowadzonych na potrzeby badania dostępności i czasu odpowiedzi serwerów kilkudziesięciu stron hotelów biorących udział w konkursie Złoty Standard.
Specjaliści z Monit24.pl jako członkowie jury byli odpowiedzialni za opracowanie standardów oceny w tych 2 kategoriach. Działania te doprowadziły do przygotowania tabeli Złoty Standard Monit24.pl w zakresie szybkości oraz niezawodności działania stron.
-
Jaka jest skala punktacji?
Badany system webowy może uzyskać maksymalnie 100 punktów w kontekście 2 kryteriów oceny: dostępności serwisu oraz szybkość działania.
W odniesieniu do tych dwóch kryteriów czyli dostępności serwisu oraz szybkości działania przygotowaliśmy dla Państwa Ranking Dostępności stron Monit24.pl.
-
Kryterium oceny: szybkość działania
Czas w jakim ładuje się strona internetowa ma duże znaczenie dla jej użyteczności. Badania różnych instytucji podają różne maksymalne czasy w jakich strona powinna się załadować, aby użytkownik nie odczuwał dyskomfortu lub wręcz nie zrezygnował z dalszego oczekiwania. Czasy te w/g różnych źródeł wahają się od 3 do 10 sekund. Mierzenie końcowego rezultatu nie jest jednak rzeczą trywialną. Na czas otwarcia strony u danego użytkownika wpływa wiele czynników, począwszy od rozwiązania nazwy DNS strony, poprzez realny czas realizacji żądania przez serwer do szybkości łącza jakim dysponuje zarówno operator hostingowy jak i użytkownik, czy też rodzaju przeglądarki i klasy komputera użytkownika końcowego. W badaniu przeprowadzonym przez system Monit24 na potrzeby badania Złoty Standard skupiono się na tych aspektach ładowania się strony, na które ma wpływ bezpośrednio operator hostingowy a co za tym idzie również właściciel strony. Przeprowadzone testy obejmowały czas jaki jest potrzebny na proces realizacji żądania przez serwer WWW, rozpoczynając od zapytania DNS, poprzez nawiązanie połączenia, czas reakcji serwera i czas realizacji żądania. Cały ten proces jest główną składową efektu końcowego, czyli szybkości ładowania się strony. Kryterium to zaczyna być coraz bardziej doceniane i brane pod uwagę w świecie usability, o czym może świadczyć wprowadzenie przez Google takiego kryterium w swoich narzędziach webowych w ubiegłym roku.
Punktacja czasu realizacji żądania obliczna jest wg. wzoru:
PS = (MS - S) / 60
- PS - Punkty przyznane za czas odpowiedzi
- MS - Minimalny czas odpowiedzi strony wymagany aby ująć wyniki serwisu w zestawieniu [ms]
- S - Czas odpowiedzi serwera [ms]
-
Kryterium oceny: dostępność strony (SLA)
Dostępność strony internetowej jest czynnikiem krytycznym studium usability. Jest to podstawa na której opierają się dalsze analizy użyteczności strony. Obecnym standardem wyznaczanym przez profesjonalnych usługodawców hostingowych jest poziom dostępności usługi rzędu 99,90% w skali roku. Taka dostępność (Service Level) gwarantuje, że strona w najgorszym wypadku będzie niedostępna przez ok. 7 godzin w skali roku, co oznacza czas przestoju średnio ok. 35 minut w miesiącu. Aby zobrazować krytyczność problemu dostępności stron i innych usług internetowych, można przytoczyć wyniki badań Creative Networks, które wskazują że niedostępność stron internetowych kosztuje średniej wielkości firmę w Europie nawet 132 tyś. Euro. Z drugiej strony, analizy przeprowadzone przez Monit24.pl w ubiegłym roku wykonane na próbie 578 serwisów średnich i dużych przedsiębiorstw wykazują, że w skali miesiąca problemy z dostępnością ma aż 95% badanych firm, a awaria dłuższa niż 10 minut dotyka ok. 43% firm.
Punktacja dostępności strony obliczna jest wg. wzoru:
PD = (D - MD) * 50
- PD - Punkty przyznane za dostępność strony
- MD - Minimalna dostępność strony wymagana aby ująć wyniki serwisu w zestawieniu [%]
- D - Dostępność strony [%]
Wpisz kod dostępu do wyników strony Twojego hotelu i aby sprawdzić jej szybkość i dostępność.